اقتصادی 17 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دوره‌های تخصصی DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی در مازندران برگزار می شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه دیپلماسی از برگزاری دوره‌های تخصصی DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی در مازندران خبر داد و گفت: علاقه‌مندان میتوانند با شرکت در این دوره‌ها از تجربیات دیپلمات ارشد بهره بگیرند.

به گزارش طاهر آنلاین، رامین مهمانپرست در نشست خبری خانه دیپلماسی که در هتل میزبان بابلسر برگزار شد از برگزاری دوره‌های تخصصی گرایش دیپلماسی در مازندران خبر داد و اظهار کرد: اولویت برگزاری دوره گرایش دیپلماسی اقتصادی با استان مازندران و گلستان است.

وی با بیان اینکه آموزش کاری اساسی و زیربنایی است، افزود: جوانان ما باید با ادبیات دیپلماسی خارجی آشنا شوند؛ براین اساس ما کار آموزش را از استان‌ها شروع کرده‌ایم چرا که اگر استان‌ها متحول شوند کشور متحول می‌شود.

مهمانپرست با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره‌های اقتصادی در خانه دیملماسی و همچنین راه‌اندازی باشگاه خانه دیپلماسی، عنوان کرد: در دوره‌های آموزشی از تجربه گرانبهای دیپلمات ارشد بهره می‌گیریم، در حال حاضر ۱۵۰ سفیر بازنشسته با سابقه ۴۰‌ساله مدیریتی داریم که ظرفیت خوبی است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور نیاز به یک کار بزرگ دارد، یادآور شد: ساختار اقتصادی کشور باید دگرگون شود، اقتصاد دولتی باید به بدنه بخش خصوصی بیاید، باید دانش فعالان اقتصادی را افزایش داده و به‌روزرسانی کنیم.

این مسئول ایجاد تشکیلات غیردولتی با هدف بهره‌گیری از تجربیات دیگران برای اجرای طرح‌های کلان کشوری را از ملزومات پیشرفت در حوزه اقتصاد دانست و عنوان کرد: دیپلماسی با محوریت اقتصاد میتواند کمک‌کننده باشد، همانطور که می‌دانیم تولید نیازمند تامین مالی، اصلاح قوانین و ایجاد مشوق است، از طرفی ما چیزی به‌نام ثبات قوانین نداریم، از این رو دستگاه‌های مختلف باید دور هم جمع شده و هماهنگ باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه دیپلماسی با تاکید بر لزوم اعمال سیاست‌گذاری درست همچون به کارگیری روش‌هایی با دانش فنی جدید، گفت: ساختارسازی به معنای تشکیل سازمان جدید نیست ما نیاز به سازماندهی جدید هستیم.

این مسئول ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی یک لیدر و یک رهبر می‌خواهد وزارت خارجه باید این وظیفه را در فضایی تعاملی برعهده بگیرد، که در این بخش خلا تغییر ساختار احساس می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ دیپلماسی در تیر ماه امسال، تصریح کرد: پیرو اجرای این همایش پیشنهادات اقتصادی به نظر شورای عالی رسیده و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

مهمانپرست با تاکید بر ضرورت سازماندهی با رفع بلاتکلیفی و هرج و مرج، افزود: در کنار آن افزایش دانش فعالان اقتصادی متناسب به نیاز روز راهکار موثری است، ما به دنبال تخصص و مهارت جدید هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه دیپلماسی همچنین گفت: ضعف‌هایی که الان در اقتصاد کشور وجود دارد اصلا جناحی نیست و ناشی از ضعف مدیریت در دوره‌های دیگر است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در ادامه ریشه اصلی ناآرامی‌های اخیر در کشور را مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: جوانان به آینده می‌نگرند، البته بخش دیگری از ناآرامی‌ها ناشی از هیجانات و شرایط سنی این بچه‌هاست.

این مسئول با بیان اینکه ما باید برای جوانان آینده روشنی را ترسیم کنیم، تاکید کرد: در این مملکت میتوان بهترین آینده را با تغییرات اساسی در ساختارهای اقتصادی و ایده‌های درست ترسیم کنیم اگر مردم نگران نان شب نباشند هیج گاه از فرهنگ و اعتقاداتشان دست برنمی‌دارند.

 

 

 

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *