اجتماعی 05 دی 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مددجویان کمیته امداد به‌جای مراجعه حضوری به سامانه سها مراجعه کنند/ امداد هوشمند راه‌اندازی شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از راه‌اندازی امداد هوشمند خبر داد و گفت: مددجویان به جای مراجعه حضوری میتوانند به سامانه سها مراجعه کنند، اصل خدمت‌دهی این است که ما خدمت عزیزان برسیم.

به گزارش طاهر آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین بشیر عالیشاه امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مشکلات مردم مازندران بسیار زیاد است و فقر زیر لوای سبز استان پنهان است، افزود: معتقد هستیم که به برکت انقلاب اقدامات عمران و آبادانی زیادی انجام شد، هر چه به مردم خدمت کنیم حق مردم و وظیفه ماست، تلاش کمیته امداد با این هدف است که دیگر در استان فرد محروم نداشته باشیم.

عالیشاه با بیان اینکه مسکن بسته گرانی است، عنوان کرد: در کمیته امداد مسکن از تیپ یک الی سه داریم، هزینه ساخت یک مسکن ۱۰۰ متری بیش از یک میلیارد تومان است، اما به مدد خیرین، بنیاد مسکن و کمیته امدتد با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی میتوانیم یک مسکن ۵۰ متری را تحویل مددجویان می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اعلام کرد: در ۱۴ اسفند ماه هزار مسکن محرومین افتتاح خواهد شد و در همان روز ۲هزار مسکن محرومین کلنگ‌زنی خواهد شد، در ۹ماهه جاری ۹۵۸ مسکن تعمیر شدند، حدود ۷ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت کردیم، ۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و بهسازی مسکن برای ۶۵۰ نفر انجام شد، در بحث خرید مسکن برای ۱۵ نفر برای هر مسکن ۱۰۰ میلیارد تومان انجام شد، همچنین برای هر یک از مددجویانی که لوله‌کشی گاز انجام دهند ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

این مسئول ادامه داد: در بحث اشتغال که سیاست راهبردی کمیته امداد است، امسال اعتبارمان ۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۰۰درصدی همراه بوده است، ۵۵۰ میلیارد تومان تا به الان جذب شد، تمام پرونده‌ها تشکیل و به بانک ارسال شد، تا به الان ۶۶ درصد از اعتبارات این نهاد جذب شد، امسال ۱۷هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را برای خانواده ها فراهم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از رویکردهای مهم ما بحث حمایت است حوزه حمایت در ۳۶ سرفصل کار میکند از بیمه خانواده‌ها که ۲۶۷نفر از مددجویان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده تا بحث جهیزیه، توزیع ماهانه هزار سبد کالا، تحویل لوازم خانگی، پیش بینی توزیع ۲ هزار بخاری، هزار آبگرمکن، اطعام نیازمندان در قالب مهدوی، حسینی و فاطمی و غیره.

عالیشاه با اشاره به جذب اعتماد خیرین به کمیته امداد، گفت: شعار ما در مازندران این است که نداریم، نمی‌توانیم و نمی.شود برایمان مفهومی ندارد، مازندران خیرین گمنام زیاد دارد، در بحث فرهنگی حدود ۱۴هزار محصل و هزار و ۶۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند، در ایام اغتشاشات توفیق داشتیم که هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان را به مشهد فرستاده و در ایام اربعین ۷۶۰ نفر را به کربلا فرستادیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران یادآور شد: در بحث فرهنگی مباحث زیاد است، افتتاح کلینیک رز، طرح ۳۱۳ و گل رز، طرح‌های ازدواج به همراه آموزش که سرفصل‌های زیای دارد را داریم.

این مسئول با بیان اینکه زکات واجبی فراموش شده ولی برکت دین ماست، اظهار کرد: همگام با نماز زکات در روایات و قرآن تکرار شد‌، سیاست راهبردی کمیته امداد هم احیای فرهنگ خیر و احسان است و باید تبدیل به گفتمان شود.

وی اعلام کرد: ما ۲ هزار شورای زکات و ۴۸۰ مرکز نیکوکاری، ۵۱ هزار حامی فعال طرح اکرام، ۵۰۰ هزار تومان صندوق صدقات داریم، در یک ماهه گذشته ۳ میلیارد تومان قرض ماندگار را به مرکز واریز کردیم پس از آن ۶ میلیارد تومان هم افزایی از مرکز دریافت کردیم، هزار نفر از پشت نوبتی‌ها خارج شدند، یکی از راه‌های جذب کمک و هم افزایی از مرکز یعنی به میدان بیاییم.

عالیشاه تعهد زکات ما ۷۴ میلیارد تومان است، امسال ۹۶ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۴۷ میلیارد تومان بود با رشد ۱۰۴ درصدی مواجهه شد، زکات در سرفصل‌های مختلف خرج شد، زکات فطریه پارسال ۱۳میلیارد تومان امسال ۲۵ میلیارد تومان با رشد ۷۵ درصدی همراه بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تاکید کرد: زکات واجب از ۱۶۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان رسید، البته زکات واجب در مازندران کم داریم، زکات مستحب سال قبل ۳۳میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان رسید، درآمد نقدی زکات ما از ۳ میلیارد تومان به ۱۳ میلیارد تومان رسید، درآمد غیرنقدی ما ۱۲ میلیارد به ۱۸ میلیارد تومان رسید با رشد همراه بود.

این مسئول گفت: مصارف زکات ۱/۵درصد برای اجرای پروژه‌ها‌، برای تهیه جهیزیه به ۴۸۱نفر به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حدود ۲/۵ درصد در کل زکات، برای درمان ۸ هزار و ۳۲ نفر به مبلغ ۴ میلیارد تومان، ۴/۵درصد از کل زکات به این بخش اختصاص پیدا کرد، در بحث تحصیل ۴ درصد از کل زکات، برای مسکن ۹۳ نفر به ۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از کل زکات ۱۰ درصد، تعمیرات مسکن به هر نفر ۱۱ درصد، برای معیشت ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر مساعدت شدند به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان یعنی ۶۳ درصد از کل زکات در این بخش صرف شد‌، در کل ۹۸/۵درصد برای معیشت خانواده‌ها و ۱/۵درصد برای پروژه‌ها هزینه شد.

عالیشاه با بیان اینکه امداد هوشمند را راه اندازی کردیم که به سامانه سها مراجعه کنند، تصریح کرد: اصل خدمت‌دهی این است که ما به خدمت عزیزان برسیم، ما ۳۰ هزار حامی غیرفعال داریم که اصحاب رسانه میتوانند نقش موثری داشته باشند.

 

 

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *