اخبار استان 27 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نخستین همایش سرمایه‌گذاری شرق مازندران در گلوگاه برگزار شد

نخستین همایش سرمایه‌گذاری شرق مازندران(شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه) با شناسایی ۱۶۳ فرصت شغلی و ۳۰۰ سرمایه‌گذار جدید، با حضور استاندار مازندران در انستیتو تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه برگزار شد.

طاهر آنلاین_مهناز قبادی| حسین محمد پورزرندی مشاور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه از طریق تأمین مالی و بازار سرمایه باید زیرساخت‌ها را انجام بدهیم گفت: باید شرکت‌های هوشمند و دانش‌بنیان صاحب مدیرانی کارآفرین شوند تا این مراکز توسط آنها به‌صورت جهشی توسعه پیدا کنند.

پورزرندی با اشاره به اینکه استان مازندران برای موفقیت در حوزه صنعت و معدن باید هدف‌گذاری جاه‌طلبانه و عمقی نگر داشته باشد اظهار کرد:ودر مازندران باید ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی تعریف شود تا بتوان آنرا به ۲۰ درصد رساند.

وی سرمایه‌گذاری را سه رأس برد ترسیم کرد و افزود: رأس و بُرد نخست آن سرمایه‌گذار است که به همراه خود سرمایه را می آورد، برد دوم آن سرمایه‌پذیر بودن محیط است که موجب جذب آن می‌شود و برد سوم هم مردم هستند که در نتیجه این اقدامات بهره مند می شوند.

بنابراین برای جذب سرمایه‌گذار و حوزه‌های مختلف آن باید سامانه سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم که در این سامانه،سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد به بالا را ثبت و در نتیجه آن یک طرح کسب و کار ایجاد کنیم.

روح‌الله فرقانی، رئیس انجمن بومگردی مازندران با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری گردشگری، در ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی با موانع قانونی مواجه می‌شویم گفت: این موانع چالش بزرگی پیش روی ما قرار می دهند، بنابراین روش‌های جهادی از سوی مسوولین مربوطه برای عبور از چالش‌ها می طلبد که اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، درنتیجه دست سرمایه‌گذار بسته می‌شود و ترجیح می دهد در حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

فرقانی تصریح کرد: معضل بیکاری در منطقه شرق مازندران به کمک گردشگری حل خواهد شد، بنابراین با برداشتن موانع از سر راه سرمایه‌گذاران مشتاق به ورود در زمینه گردشگری، فضای لازم برای رونق این صنعت فراهم شود.

این مسؤول حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: با فعال شدن گردشگری در ۳ هزار و ۷٠٠ روستای مازندران، با توجه به پتانسیل های جذب گردشگر در آنها می‌توان نقش مهمی در ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس و توسعه پایدار روستا داشت.

وی با بیان اینکه ۶۳ هتل و ۴٠٠ اقامتگاه که تعداد زیادی از آن‌ها نیاز به بازسازی و مرمت دارند، تصریح کرد: ظرفیت همه این هتل و اقامتگاه ها به ۵٠ هزار نفر هم نمی رسد که با این شرایط نمی توان میزبان گردشگران بود.

بنابراین قفل گردشگری در شرق استان با ایجاد فضای اقامتی باز می شود، اما نکته مهم این است که تعداد قابل توجهی از این اقامتگاه‌ها باید در فضای خارج از بافت روستا ایجاد شوند که در حال حاضر این موضوع نیازمند طرحی نو از سوی مسوولان است تا به مرحله اجرا در بیاید.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از توانمندی‌های واحد‌های تولیدی شرق مازندران در این رویداد اقتصادی به نمایش درآمد و مورد بازدید استاندار مازندران و مسؤولین حاضر قرار گرفت.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *