اخبار استان 01 مهر 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فضای کلاس‌های درس پُر از لبخند بچه مدرسه‌ای‌‌ها/ آیین بازگشایی مدارس مازندران برگزار شد

امروز در اولین مهر تحصیلی زنگ شروع سال تحصیلی در مدارس مازندران نواخته شده و دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، مراسم بازگشایی سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ در مدرسه ابتدایی شاهد قائمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، مهر که می‌آید، پاییز آغاز می‌شود، برگ‌های درختان شروع به ریزش می‌کنند ولی شکوفه‌های لبخند کودکان، یکی یکی گل می‌دهند.

فضای کلاس‌ها، تخته سیاه‌ها و نیمکت‌ها چشم انتظار هستند تا دوباره سراپا پُر شوند، از عطر لبخندهای هم شاگردی‌ها،  کلمات مهربان، بی‌تاب هستند تا دستی کوچک، با مداد شوق، بر صفحه‌های سفید دفترهای چهل برگ، بنویسد.

بهار دانش و سال تحصیلی جدید آن هم در سرآغاز فصلی رسیده که همیشه حال و هوای خاص خودش را دارد، همین که دانش‌آموزان و خانواده‌ها را برای بازگشت به مدرسه و جمع کردن کوله‌پشتی‌ها به تکاپو می‌اندازد.

امروز در اولین مهر تحصیلی زنگ شروع سال تحصیلی در مدارس مازندران نواخته شده و دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره با اعلام اینکه بیش از ۵۳۰ هزار دانش‌آموز با ۳۷ هزار معلم و کادر اداری سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، گفت: حدود ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه در استان مازندران داریم.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی در استان بیش از ۱۷ هزار کلاس درس داریم که در این زمینه ۲۲ هزار معلم را سازماندهی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اضافه شدن معلمان جدید به بدنه نظام آموزشی استان، گفت:‌ ۶۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و یک هزار و ۲۰۰ معلم جدید استخدام برای خدمت در دوره های ابتدایی، ‌متوسطه و هنرستان‌ها مشغول به کار می‌شوند.

تمام تلاش همکاران ما این است بازگشایی مدارس شوق‌آفرین و شاداب داشته باشیم و این شاداب سازی را در دل خانواده‌ها ایجاد کنیم.

گفتنی است: در ادامه تصاویر آیین بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ را که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، استاندار مازندران در مدرسه ابتدایی شاهد قائمشهر برگزار شد، مشاهده میکنید.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *