نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رسالت نهاد حکومت دینی برای رسیدگی به اقشار متوسط است، گفت: به مدارس دولتی رسیدگی کنید و به معلمان برسید و توجه جدی شود تا معلمان دیندار باشخصیت و دغدغهمند داشته باشیم، بحث دوشیفته بودن مدارس در برخی از شهرهای استان نیاز به مدرسهسازی دارد.
به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: ما با دشمنان خودمان در حوزه آموزش و پرورش یک نقطه اشتراک و یک نقطه افتراق داریم.
وی افزود: نقطه اشتراک اینکه همه قبول داریم آموزش و پرورش یک کانون اصلی است، سنگ بنای اولیه آینده فرد و جامعه از اینجاست، نقطه افتراقمان هم اینجاست که آنها مسئله را جدی گرفتند ولی ما آن را جدی نگرفتیم و آنچه را که مایه رشد و تربیت بود را یا لغو کردیم یا دست کم گرفتیم، مثل همین بحث تربیت معلم یا تعطیلی طرح تحول بنیادی.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه تعطیل کردن طرح بنیادین کار کمی نیست، یادآور شد: برای این طرح ساعتها صدها فکر و مغز کار کردند، این طرح عصاره این همه دانش و بینش و زحمات بسیاری است، اما این سرمایه عظیم را کنار گذاشته که ای کاش فقط کنار گذاشته بودیم، متاسفانه به سراغ مواردی رفتیم که نقطه مقابلش بود.
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه های فرهنگیان که به آن حال و روز افتاده که خوشبختانه در دولت انقلابی سیزدهم شاهد احیای مسائل هستیم، البته باید با ترک فعلها برخورد شود چرا که ضرر و زیانهای فراوانی در پی دارد، باید سیاستگذاریها به گونهای باشد که با آمد و شد مسئول و یا دولت آسیب چندانی نبیند، اصول نباید تغییر کند.
این مسئول با تاکید بر اینکه معلم و رسیدگی به معلم بسیار مهم است، گفت: از دولت سیزدهم بابت اعمال رتبهبندی فرهنگی برای معلمان تشکر داریم، ممکن است طرح تحول بنیادین ضعف و نقصهایی داشته باشد، بشر یعنی ناقص اما این به معنای این نیست که آن مورد بازبینی، حذف و اضافه قرار بدهیم، ای کاش کسانی که داعیه بازبینی دارند هدفشان زدودن ضعفها باشد در حالی که میخواهند قوتها را حذف کنند.
وی تاکید کرد: ما باید به مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش با رعایت اولویتها بپردازیم و آنها را حل کنیم، مثلا اینکه در مازندران ضعف و قدرتها چیست، نکته دیگر اینکه آن بخش از دانش آموزانی را که برونسپاری کردیم بیش از ۷۰۰ مدرسه در مقابل بیش از ۴ هزار مدرسه، دانش آموزان مازندران ما به دست نهادهای خصوصی سپرده شدند.
آیت الله محمدی لائینی همچنین عنوان کرد: ثقل و مرکز توجه ما باید به بخش مدارس دولتی عادی باشد، اینها بخش مهم دانش آموزی ما هستند، چه کسی میتواند برای تحصیل هزینه بالا بپردازد؟ استعدادهای درخشان و تیزهوشان به جای خود محفوظ، اما بستر عمده و عادی در مدارس دولتی را باید دریابید و به دانش آموزان و مدارس برسید، بهترین معلمان باید در آن تدریس کنند، معدل نمرات در این مدارس باید بالاتر از همه جا باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه رسالت نهاد حکومت دینی برای رسیدگی به اقشار متوسط است، بیان کرد:به فرموده امام صادق (ع)، سلمان فارسی رضای امیرالمومنین (ع) را بر رضای خود ترجیح میداد، علم و عالم را دوست داشت و به فقرا عشق میورزید، ما هم که از قوم سلمان هستیم و پیامبر اکرم بشارت هایی داده، باید به این شکل باشیم.
این مسئول یادآور شد: پیوند مبارک مدرسه، مسجد و خانه با محوریت مسجد بسیار مسئله مهمی است، طرح محله مهدوی نیز همین است، نهاد خانواده بسیار تاثیرپذیر است، مسجد هم باید خانواده محور باشد.
وی با بیان اینکه قشر دانش آموز نه کنشهای هنجاری و نه کنشهای ناهنجاری ریشه دار و عمیق ندارد، تصریح کرد: از این رو اگر مظاهری از ناهنجاری از یک رفتار در درصدی بسیار جزیی دیده شده نگران نیستیم، اساس کار این است که باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ دینی در دل و جان دانش آموزان و ساختن شخصیت آنان با تعلیم و تربیت دینی خود که سرآمد همه تعلیمهای عالم است برویم و دین خودمان را ادا کنیم.
آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: برخی از شهرهای مازندران هنوز مدارس دوشیفته دارد از این جهت نیاز به مدرسهسازی داریم، تا تکشیفته شوند، نوسازی هم که خیلی از مدارس ما نیاز دارند، به معلمان باید برسیم و خصوصا کسانی که از معبر دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم وارد مدارس میشوند باید توجه جدی شود تا معلمان دیندار باشخصیت و دغدغهمند داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان خواستار برگزاری آزمون و فرصت مجدد برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باهدف حفظ نیروهای خوب باقیمانده در حد امکان شد.