فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر اجرای قانون در جامعه، گفت: طرح عفاف و حجاب پاسخگویی به مطالبات به حق مردم است که همه دستگاه های متولی امر باید پای کار بیایند.
به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مرتضی میرزایی” با بیان این مطلب، عنوان داشت: یکی از مطالبات به حق مردم، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان از مسئولان، رعایت عفاف و حجاب در جامعه و وظایف قانونی است که قانونگذار برای آن در جامعه تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه در همه کشورها قوانینی وجود دارد که مردم آن کشور باید نسبت به آن تمکین کنند، افزود: در نظام اسلامی و کشور عزیز ما ایران نیز قوانینی وجود دارد که همگان باید از آن تبعیت کنند تا نظم و امنیت در جامعه برقرار شود.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: یکی از مواردی که در قانون به آن پرداخته شده، موضوع رعایت عفاف و حجاب در جامعه است و قانون گذار در خصوص ترک فعل آن جرم انگاری کرده و ضابطان قضایی بر اساس ضوابط و مقررات، موظف به برخورد با مجرمان و تخلفات در این حوزه هستند.
سردار میرزایی اظهار کرد: مطالبه جدی مردم در بخش عفاف و حجاب از مسئولان، ردههای اجرایی و از ضابطان دستگاه قضایی برخورد بدون اغماض و با قاطعیت است.
وی با اشاره به طرح های ویژه فراجا در حوزه عفاف و حجاب در استان از هماهنگی با مسئولان قضایی و استانی در خبر داد و افزود: این طرح از ۲۶ فروردین در استان کلید خورد.
این مقام انتظامی تاکید کرد: در خصوص مطالباتی که مردم در این حوزه دارند، پلیس به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و این مطالبات را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شیوه برخورد پلیس در موضوع عفاف و حجاب، گفت: در طرح ناظر یک، در مرحله اول برخورد با کشف حجاب در داخل خودرو به صورت تذکر و ارسال پیامک است که این کار در حال انجام است و در صورت تکرار توقیف خودرو به صورت سیستمی و در مرحله سوم توقیف خودرو به صورت فیزیکی و معرفی فرد به دستگاه قضائی است.
سردار میرزایی با بیان اینکه افراد میتوانند نسبت به پیامک ارسالی اعتراض داشته باشند، افزود: برای بار اول پلیس ادعای آنان را قبول می کند اما در صورت تکرار موضوع با افراد، برابر قانون رفتار خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شیوه اجرای طرح ناظر 2 که برای متصدیان واحدهای صنفی است، تصریح کرد: در مرحله اول تخلفات با توجه به بارکد هر واحد صنفی، پیامک تذکر از طریق سامانه و پنل پیامکی ارسال می شود و در مرحله دوم واحد صنفی مربوطه توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی رأساً به مدت یک هفته پلمب و درمرحله سوم و پس ازآن درصورت تکرار برای هرمرحله یک پرونده قضایی تشکیل می شود و پرونده با ذکر تعداد جرم در قالب پرونده الکترونیکی برای اعمال قانون به مرجع قضایی ارسال می شود.
وی با بیان اینکه استان مازندران به واسطه اینکه در مسیر گردشگری قرار دارد، شرایط آن نسبت به استان های دیگر متفاوت تر است، گفت: در بخش های گردشگری و تفرجگاه ها نیز ما برنامه هایی داریم که با همیاری و همکاری سایر سازمان ها انجام خواهد شد و مردم هم باید در این مسیر به ما کمک کنند تا این وظیفه به درستی انجام گیرد.
سردار میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: هدف دشمنان و معاندان نظام ترویج بی بندوباری و بی عفتی در جامعه است و وظیفه آحاد جامعه هوشیاری در برابر این توطئه ها و خنثی سازی آن است .
سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان از استقرار 90 درصدی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری های استان خبر داد.
همچنین سردار”مرتضی میرزایی” در بازدید از مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که فراجا در سال های گذشته انجام داد، راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری ها و مرکز مشاوره در مرکز استان ها بوده است که عملکرد این مجموعه باعث شد که بخش اعظمی از پرونده ها در دستگاه قضایی کاهش یابد.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 30 هزار و 222 فقره پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان تشکیل شد که 75 درصد از این پرونده ها مصالحه و حل و فصل شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به مصالحه 22 هزار فقره پرونده، اظهار کرد: نتیجه این عملکرد کاهش 22 هزار تردد و تشکیل پرونده در مراجع قضائی و انتظامی بوده است.