جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری استان با هدف بررسی وضعیت اجرایی پنجره واحد خدمات بومی استان و بررسی مطالبات و مشکلات حوزه دفاتر پیشخوان دولت در استان تشکیل شد.
به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و رئیس کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری در این جلسه با تاکید بر سیاست دولت مبنی بر غیر حضوری شدن ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به مردم تا پایان دولت سیزدهم اظهار کرد: کلیه دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به برون سپاری خدمات قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان دولت همکاری لازم را داشته باشند و مشکلات و موانع موجود را برطرف نمایند و در کنار آنها دفاتر پیشخوان نیز می بایست در راستای حفظ منافع خودشان و تحقق سیاست های دولت ارتقاء یافته و در جهت ارائه خدمات به صورت صحیح به مردم اهتمام ورزند.
محبی در خصوص نحوه برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی در استان اظهار کرد: با توجه به لزوم مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی در این امر ، لازم است جلسات تخصصی سه جانبه با حضور استانداری مازندران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل ICT ستان جهت بررسی و پیگیری احصاء خدمات قابل ارائه هر دستگاه، صدور مجوز ها و نحوه واسپاری و برون سپاری خدمات در راستای حل مشکلات دفاتر پیشخوان دولت تشکیل شود.
اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از میزان پیشرفت کار اجرای پروژه پنجره واحد خدمات بومی در استان اظهار کرد: بومی سازی پنجره واحد به زودی در کلیه دستگاهای اجرایی استان پیاده سازی خواهد شد و شاهد تعامل و هم افزایی دستگاه ها در واسپاری خدمات و سهولت و دسترسی آسان مردم به خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی خواهیم بود.
گفتنی است در این جلسه با حضور مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پست ، منابع طبیعی و آبخیزداری استان،ثبت اسناد و املاک ، حمل و نقل و پایانه ها،سهامی آب منطقه ای استان مازندران، شهرداری ساری و نمایندگی بیمه دی در مازندران مطالبات و مشکلات حوزه پیشخوان دولت طرح و بررسی شد.