اخبار استان 28 فروردین 1403 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

توزیع ۹۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۵۰۰ مددجوی مازندرانی در سال گذشته

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: در سال گذشته در مازندران ۹۰۰جعبه تخم نوغان بین ۵۰۰مددجو توزیع شد که ۲۷تن مقدار پیله تولیدی به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده است.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ،جلسه ترویج و توسعه صنعت نوغانداری با همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور و جهاد کشاورزی استان ها با حضورمیثم معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران،دکتر روح الهی معاون توسعه مشاغل بنیاد حیات ،دکتر زاهدی مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان امداد ،دکتر سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور،معاونین اشتغال و روسای ادارات راهبری شغلی کمیته امداد ،روسای سازمان جهادکشاورزی و نوغان‌داری استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی ،گیلان وگلستان به میزبانی مازندران برگزار شد.

در این جلسه میثم معافی مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار داشت:ایران در مسیر جاده ابریشم یکی از ایستگاه‌های مهم این جاده بوده است .

وی با بیان اینکه نوغان داری یک میراث کهن فرهنگی و اقتصادی است افزود :سه عنصر، ظرفیت تمدنی عظیم هر کشور معماری، پوشش، و غذاست که می‌توان از این طریق فرهنگ خود را ترویج و تقویت نماییم.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه توانمند سازی در کمیته امداد موضوعی ویژه و مورد توجه است گفت:سیاست گذاری ترویجی و پشتیبانی در حوزه نوغان جهت ایجاد مشاغل پایدار و همچنین در آمد زایی برای مددجویان با توجه به نیاز کشور و ظرفیت صادرات این محصول باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش برجسته ۵ استان حاضر در جلسه در صنعت نوغان داری بیان داشت،: در سال گذشته در مازندران ۹۰۰جعبه تخم نوغان بین ۵۰۰مددجو توزیع شد که ۲۷تن مقدار پیله تولیدی به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده است.

معافی برنامه سال‌جاری را توزیع ۱۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۷۰۰ مددجو بیان داشت و گفت: نوغان داری با مطالبات مردمی باید شکل جریان به خود گرفته و سبب ترویج این صنعت باشد.

وی ابراز امیدواری کرد نتیجه این جلسات و تبادل اطلاعات و آگاهی از قوت ها و ضعف ها بین استان های مازندران،خراسان شمالی،خراسان رضوی،گیلان و گلستان شاهد دستاوردهای اقتصادی به نفع جامعه هدف این نهاد باشیم.

در این جلسه دکتر سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه مزیت و برتری ویژه نوغان در زنجیره ارزش افزوده آن است گفت:یکی از با برکت ترین اتفاقات در حوزه نوغان تفاهم نامه های همکاری مشترک با کمیته امداد بوده است.

همچنین دکتر روح الهی معاون توسعه مشاغل بنیاد حیات در این جلسه گفت: هدف اصلی این جلسه توجه جدی کمیته امداد به نوغان داری در جهت ایجاد مشاغل پایدار برای مددجویان و اقشار محروم جامعه است.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *