اجتماعی 12 آذر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با نهال‌کاری ۱۰هزار اصله

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری گفت: امروز همزمان با سراسر کشور حدود ۱۰ هزار اصله نهال در ۱۱ شهرستان حوزه اداره کل ساری در سطحی حدود ۸/۲ نهالکاری شد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سید علی علوی امروز یکشنبه ۱۲ آذر ماه در حاشیه آغاز طرح کاشت درخت که در محل صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اولویت در این طرح احیا و غنی‌سازی، حفظ پوشش طبیعی، حفظ ‌کاربری اراضی منابع طبیعی، مقابله با بیابان‌زایی و سپس توسعه است.

وی افزود: باید از زمین‌های کم بازده به خصوص حاشیه جاده‌ها، آب‌بندان‌ها، خیابان‌ها و پارک‌های شهری بیشترین بهره را ببریم‌.

علوی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه طرح‌های زراعت چوب و توسعه فضای سبز، نهال‌های جنگلی اعم از پهن برگ و سوزنی برگ در سه منطقه ارتفاعی پایین‌بند، میان‌بند و بالابند در هفت نهالستان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری تولید و طبق برنامه تا پایان سال بین مردم توزیع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ ساری در پایان اعلام کرد: اگر در حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی توجه نشود، امنیت زیستی با تغییرات آب و هوایی به مخاطره می‌افتد، تولید و کاشت درختان هم که هیچ گونه بار مالی و هزینه‌ای برای دولت ندارد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *