اجتماعی 14 آبان 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتوماسیون اداری در سرجنگلبانی‌های مازندران راه‌اندازی خواهد شد

از ابتدای سال 1402 تا اکنون اتوماسیون اداری در 20 سرجنگلبانی حساس و پر تردد و با مکاتبات اداری بالا و همچنین 13 دفتر نظارتی در سطح استان راه اندازی گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری به نقل از مهدی ایمانی رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری اداره کل منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری: اغلب سازمان‌ها و کسب و کارها، به سرعت در حال گذار از سیستم‌های ساده دیجیتالی به سمت استفاده از راهکارهای اتوماسیون هستند تا بهره‌وری خود را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهند. در حالی که درک اهمیت اتوماسیون اداری و تصمیم به استفاده از آن در سازمان، قدم‌های مهمی در راستای دستیابی به این اهداف است، اما پیاده سازی اتوماسیون اداری به شکل صحیح برای استفاده از مزایا و برتری‌های آن حیاتی است.

سیستم اتوماسیون اداری راهکاری است که امکان انتقال داده‌ها را در بین سیستم‌های سازمان بدون مداخله انسانی، فراهم می‌نماید. این سیستم علاوه بر خودکار‌سازی فرآیندها، می‌تواند در ساده‌سازی آنها نیز نقش به سزایی داشته باشد. از جمله فرآیندهایی که می‌توان از این سیستم برای آنها بهره‌برداری نمود و شاهد کاهش بارهای کاری سازمان بود، می‌توان به فرآیندهایی مانند: مدیریت داده‌ها، حسابداری، منابع انسانی، مکاتبات و سایر وظایف اداری اشاره نمود. با این حال، پیاده‌سازی این سیستم‌ها مراحلی خاص دارد و باید به درستی و با دقت انجام شود.

با پیاده سازی اتوماسیون اداری می‌توان به پیشرفت‌های عمده‌ای در ارتباطات سازمانی دست یافت، حجم کاری سازمان را کاهش داد و به ساختارهای در حال تغییر سازمانی شکل داد.

اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری اداره کل منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری در راستای الکترونیکی نمودن مکاتبات و توسعه دولت الکترونیک از ابتدای سال 1402 تا اکنون موفق به تجهیز و استقرار اتوماسیون اداری در 20سرجنگلبانی حساس و پر تردد و با مکاتبات اداری بالا و همچنین تجهیز 13 دفتر نظارتی در سطح استان گردیده است که با تحقق این امر متقاضیان میتوانند مکاتبات خوود را بدون مراجعه به شهرستان و اداره کل و از محل سرجنگلبانی ها پیگیری نمایند که این امر موجب صرفه جویی در زمان و جلوگیری از هزینه های متعدد برای همکاران و اداره کل گردیده است.

همچنین با نصب دوربین های مداربسته مجهز به آی پی در سرجنگلبانی های حساس باعث امنیت بیشتر و سهولت در کشف جرم صورت پذیرفته است.

انشالله با تزریق اعتبار و بودجه کافی در این بخش و خرید تجهیزات رایانه ای مورد نیاز امید است تا باقی سرجنگلبانی های موجود در سطح استان نیز در آینده ای نزدیک مجهز به سیستم اتوماسیون اداری گردند.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *