اجتماعی 02 آبان 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش 5 درصدی تلفات ناشی حوادث کار در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : مرگ و مير ناشي از حوادث کار طی 6 ماهه امسال 69 نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشت.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی با بیان اینکه از این موارد 47 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود : بر اساس آمارهاي موجود در 6 ماهه سالجاری سقوط از بلندي با 25 فوتي رتبه اول مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را به خود اختصاص مي دهد و برق گرفتگی با 19 ،جسم سخت با 13 و سایر موارد با 12 فوتی در رتبه هاي بعدي مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در 6 ماهه امسال بيشترين مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار با 17 مورد در خرداد ماه و كمترين آن با 7 مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طي اين مدت شهرستان‌هاي ساری و آمل هر کدام با 10 و نور با 7 و عباس آباد با 6 فوتي بيشترين و شهرستان‌هاي فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتي كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد 31 تا 40 سال با 19 فوتی و سنین بیش از 61 سال با 4 فوتی کمترین آمار طی شش ماه گزارش شده است.

عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی شش ماه امسال 414 (394 مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشت.

عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *