اخبار استان 21 بهمن 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

24 آسانسور دستگاه‌های اجرایی در مازندران پلمپ شد

مدیر کل استاندارد استان مازندران گفت: در 2 ماه اخیر طی مکاتبات رسمی به تمامی دستگاه های اجرایی بر اجرای استانداردهای آسانسور تاکید شد و 180 مورد بازرسی از دستگاه های اجرایی انجام شد که در 24 مورد آسانسورهای دستگاه های اجرایی پلمپ شد.

به گزارش طاهر آنلاین، محمد ملاعلی پور در یک نشست خبری با تبریک ایام الله دهه فجر بر لزوم آگاهی بخشی به جامعه نسبت به فعالیتهای اداره استاندارد تاکید کرد و گفت: از تعداد 34 هزار قوانین استاندارد موجود در کشور یک هزار مورد آن اجباری است و تولید کنندگان مکلف هستند محصولات خود را استاندارد کنند.

وی افزود:فعالیتهای این اداره نظارتی است و اگاهی بخشی و شفافیت سبب می شود امور جاری استان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

ملا علی پور ادامه داد:حجم و گستردگی فعالیتهای این اداره بسیار زیاد است و نظارت،بازرسی ،نمونه برداری از محصولات و حصول اطمینان از کالاهای تولیدی و خدماتی ،جایگاه های سوخت ،خدمات آموزشی و توانبخشی دستگاه های اجرایی از جمله این فعالیتهاست که بطور موثر و هوشمند اجرا می شود.

وی به واردات کالاهای اساسی از بنادر 3 گانه استان اشاره کردو گفت:در 10 ماهه امسال 1 و نیم تن واردات کالاهای اساسی با تایید اداره استاندارد و انجام نمونه برداری ها و آزمایشات لازم از بنادر ترخیص شد .

مدیرکل اداره استاندارد استان مازندران مشکلات استاندارد در مورد آسانسور را یک دغدغه کشوری برشمرد و گفت: در 2 بخش دستگاه های اجرایی و ساختمانهای شخصی این معضل پیگیری شده است.در 2 ماه اخیر طی مکاتبات رسمی به تمامی دستگاه های اجرایی بر اجرای استانداردهای آسانسور تاکید شد و 180 مورد بازرسی از دستگاه های اجرایی انجام شد که در 24 مورد آسانسورهای دستگاه های اجرایی پلمپ شد .
ملاعلی پور تصریح کرد:استفاده از اسانسور در مسکن مهر نیازمند بررسی جدی است ،با توجه به اینکه در روند اخذ تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان صمت نیز دست اندرکار هستند،از مردم خواست حتما به شرکتهای مجاز نصب آسانسور مراجعه نمایند و تاکید کرد علاوه بر تاییدیه اولیه ، تاییدیه ادواری نیز دریافت شود که سالیانه باید تمدید گردد تا شاهد کمترین اتفاقات و خسارات مردم عزیز استان باشیم.

مدیر کل اداره استاندارد استان مازندران اظهار داشت :استاندارد محصولات بومی استان هم در تدوین استاندارد و هم در مرحله کالا ،تشویقی و گاهی اجباری است.

ملا علی پوردرباره استفاده کارخانجات صنعتی که تکنولوزی فرسوده دارند و ممکن است موجب آلودگی هوا و محیط زیست شود توضیح داد:معیار ایجاد الودگی در واحدهای صنعتی مصرف انرژی است که درصورت مصرف بیشتر استانداردها بررسی می گردد.

در پایان مدیر کل اداره استاندارد استان مازندران گفت:سعی می کنیم فعالیتهایمان را با مردم مرتبط کنیم و نمونه های مشکل دار کالاها از سوی مردم گزارش شود و بازدید ها موثرتر شود و نیز برای ارتباط مردمی سامانه جامعی در دست طراحی است تا گزارشات مردمی دقیق تر و سریعتر به مرحله بازرسی برسد، در حال حاضر سامانه پیامکی 10001517 و اطلاعات تماس 1517 و نیز ملاقات حضوری با مدیرکل اداره استاندارد استان مازندران در روز 3 شنبه هر هفته ، راه ارتباطی مردم و مسئولین اداره استاندارد استان مازندران است.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *