اقتصادی 01 آبان 1403 - 12 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری دومین همایش ملی لاله‌های سرخ سپهر در مازندران

مشاور فرهنگی بانک صادرات ایران از برگزاری دومین همایش ملی لاله‌های سرخ سپهر در مازندران خبر داد.

به گزارش طاهر آنلاین، حجت الاسلام علی اصغر ولایتی مشاور فرهنگی بانک صادرات ایران گفت: همایش لاله‌های سرخ سپهر بانک صادرات ایران به همت امور ایثارگران در استان‌ها برای تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگری بانک اعم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان بوده و ضمن برگزاری همایش و یادواره دیداری از خانواده معظم شهدا و نشست با فرزندان شهدا انجام می شود.

در بخشی پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران برای این همایش آمده است؛

انقلاب اسلامی و در تداوم آن؛ دوران دفاع مقدس، زمینه ساز ظهور و بروز شخصیت‌های ممتازی شد که نامشان برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

جوانان نخبه و نابغه‌ای که در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در مقطع پرشکوه دفاع مقدس با عبور از میدان‌های خطیر و سترگ جانبازی و ایثار؛ عظیم‌ترین فتح‌های دوران معاصر را رقم زدند و با بلوغ فکری و تربیت روحانی به ترازی از شخصیت انسانی و الهی دست یافتند که شربت طهور شهادت را سرکشیدند و برای همیشه؛ روزی‌خور خوان پروردگار سبحان شدند و با خدا معامله کردند.

اینک در زمانی که جامعه بشری فراتر از جغرافیای ایران عزیز در عطش و جستجوی الگوهای راستین و معتبر برای چشیدن حلاوت عدالت و معنویت و یافتن مسیر سعادت و رستگاری است، بیش از هر مقوله‌ای نگاه‌ به قهرمانان حماسه مقاومت، ایثار و شهادت طلبی و شهیدان والا مقامی است که سرافرازی و جاودانگی ایران و ایرانی در تاریخ معاصر را رقم زدند.

*گرامیداشت یاد شهیدان مایه برکت است

در ادامه حجت الاسلام ثقفی مشاور وزیر اقتصاد با تجلیل از حرکت فرهنگی موفق بانک صادرات ایران گفت: وجود شهدا و یاد شهیدان و تجلیل از آزادگان و ایثارگران و جانبازان در جامعه و سازمان مایه برکت است و بانک صادرات ایران از این برکت بی بهره نبوده بلکه بیشترین بهره را در بین شبکه بانکی کشور دارد.

وي با اشاره به اهميت اخلاص در عمل بيان كرد: ما بايد همواره در انجام همه امور خالصانه عمل كنيم همان گونه كه شهداي انقلاب و جنگ تحميلي خالصانه جانفشاني كردند.

حجت الاسلام ثقفي بيان كرد: تك تك ما در جامعه بايد در خودسازي تلاش كنيم و حرف و عمل ما باید شبیه شهدا باشد چون شهدا بر دلها نفوذ کردند و اهل مکارم اخلاق بودند.

*شهدا الگو هستند

فرمانده سپاه کربلا استان مازندران گفت:سردار شهید پورقاسم یکی از الگوهای انقلاب است. برای همین از وظلایف اصلی ما پرداختن به راه و رسم و مکتب شهدا است.

در ادامه سردار سیاوش مسلمی در این مراسم گفت: انتقال مفاهیم بسیار ارزشمند شهدایی باعث بیمه کردن انقلاب اسلامی می‌شود. شهدا الگو هستند و دشمن در تلاش است تا این الگوها به درستی به نسل آینده انقلاب شناخته نشود. نکوداشت شهدا یک وظیفه اصلی است و ما از بانک صادرات ایران بابت این همایش مهم و اثرگذار قدردانی می کنیم.

همچنین حجت الاسلام علی اصغر ولایتی مشاور و دبیر شورای عالی فرهنگی بانک صادرات ایران ضمن قدردانی از توجه و عنایت مدیرعامل و اعضای محترم هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک به مقوله فرهنگ
گفت کار فرهنگی بعنوان پیوست برای کاراقتصادی ضرورت قطعی است و سفارش مقام معظم رهبری هم هست.

دبیر همایش ملی لاله های سرخ سپهر گفت: شهدا مایه افتخار و نماد فداکاری و کار جهادی هستند و امروز فرزندان و وارثان این قشر شریف باید تجلی بخش این فرهنگ در ادامه راه پدران شهیدشان باشند، و همکاران ما مکلفند احترام شهدا و فرزندان شان در سازمان داشته باشند و فرزندان شهدا و ایثارگران هم باید در کار ، تخصص ،تعهد ، اخلاق و معنویت در بانک همواره الگو و اولین در بین همکاران باشند و بوی شهدا در کار و اخلاق از ایشان استشمام شود.

*قدردان خون شهدا باشیم

در ادامه یحیی بای مشاور امور ایثارگران بانک صادرات ایران ضمن قدردانی از زحمات برگزاری و توجه به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مدیران بانک صادرات ایران به چشم فرزند به یادگاران شهدا در سازمان نگاه می‌کنند.

وی گفت: ما باید قدردان زحمات و خون شهدا باشیم و فرزندان شهدا فرزند خود بدانیم، باید با صراحت بگوییم ما در این عرصه باید از تشریفات به سمت تشکیلات منسجم برویم تا از این قشر شریف در سازمان استفاده کنیم.

در ادامه عزت علی وردی گفت: من بعنوان کارمند بانک صادرات ایران افتخار می کنم که پدر شهید و عضوی از خانواده معظم شهدا هستم و باید راه شهدا و سیره شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم.

ابراهیم رمضانی مدیر شعب استان مازندران ضمن قدردانی از ایده لاله های سرخ سپهر مازندران را دیار شهدای والامقام و بزرگی معرفی کرد و گفت ما هر کاری برای معرفی شهدا انجام بدهیم نمی توانیم جانفشانی های عزیزان را جبران کنیم.

گفتنی است: در دومین همایش ملی لاله‌های سرخ سپهر بانک صادرات ایران در استان مازندران از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان عزیز تجلیل و قدردانی شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *