آمل 30 مهر 1403 - 12 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ماجرای خرس‌کُشی در جنگل‌های آمل

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل با تأکید بر اینکه مردم باید آگاهی خود را نسبت به مسائل زیست‌محیطی بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: لازم است اخبار و فیلم‌ها و تصاویر را در کانال‌ها و رسانه‌های معتبر دنبال کنند نه اینکه افرادی که به اخباری که فقط دنبال فالوور هستند، توجه کنند.

به گزارش خبرنگار طاهرآنلاین، فضای مجازی باوجود همه مزایا در برخی موارد با معایبی مواجه است که حتی اثرات جبران‌ناپذیر آن بسی بیشتر از مزایای آن است.

همین چند روز پیش بود که فیلمی از تلف‌شدن دو خرس در جنگل‌های چلاو آمل دست‌به‌دست در فضای مجازی چرخید و نگرانی بسیاری برای دوستداران طبیعت به همراه داشت.

بلافاصله پس از انتشار این فیلم، مأموران محیط‌زیست در قالب تیم تحقیقاتی مأموران را برای بررسی این موضوع به جنگل‌های چلاو آمل اعزام کرد.

مکان این فیلم منتشر شده به نظر می‌رسید در اعماق جنگل قرار دارد ولی مأموران گان حفاظت اداره محیط‌زیست آمل باوجود سرمای هوا و بارش باران در منطقه حاضر شده و اقدام به گشت‌زنی کردند.

علی‌محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل در همین خصوص در گفت‌وگویی، اظهار کرد: فیلمی از لاشه یک قلاده خرس ماده به همراه توله‌اش در منطقه جنگلی دهستان چلاو به جنگل بلیران توسط یکی از دوستداران محیط‌زیست در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شد.

وی افزود: بلافاصله پس از انتشار این فیلم مأموران محیط‌زیست باوجود همه سختی‌ها مسافت طولانی و بارش باران وارد جنگل شده و اقدام به گشت‌زنی کردند.رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل بیان کرد: باوجود تلاش مأموران هیچ اثری از حیوان و توله‌اش پیدا نشد به همین منظور به دنبال فردی که این فیلم را در شبکه‌های مجازی بازنشر داده شد، در دستور کار قرار دادیم.

دعاگو اضافه کرد: فردی که فیلم را در گروه‌ها بازنشر کرده بود، اعلام کرد فیلم را در گوشی فرد دیگر دیده بود و آن را بازنشر داد.

وی ادامه داد: با ادامه تحقيقات متوجه شدیم این فیلم مربوط به عید ۱۴۰۳ بود که فردی حین عبور از جنگل اقدام به تصویربرداری کرد و وقتی از این فرد پرسیدیم آیا اثری از گلوله روی بدن این خرس بود در پاسخ مان اعلام کردند حتی به این حیوان نزدیک نشده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آمل با تأکید بر اینکه مردم باید آگاهی خود را نسبت به مسائل زیست‌محیطی بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: لازم است اخبار و فیلم‌ها و تصاویر را در کانال‌ها و رسانه‌های معتبر دنبال کنند نه اینکه افرادی که به اخباری که فقط دنبال فالوور هستند، توجه کنند.

دعاگو گفت: قرار شد این فرد در همان کانالی که فیلم را بازنشر داد تمام واقعیت‌ها را بازگو کند.

وی یادآور شد: اعتقاد داریم اثرات ناگوار این‌گونه فیلم‌ها و تصاویر بسیار بیشتر است حتی اگر فرد فیلم عذرخواهی خود را هم بازنشر دهد آن تصویر اشتباه که روحیات دوستداران طبیعت را تحت تأثیر قرار دارد را نمی‌تواند از بین ببرد.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *