اجتماعی 25 مهر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فاضلاب؛ مهم‌ترین مطالبه مردم مرکز مازندران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش فاضلاب، گفت: یکی از چالش‌ها و مطالبات جدی مردم شهر ساری به‌ویژه حاشیه‌های شهر است که مقرر شد از محل اعتبارات ماده ۵۶ و هم به جهت مشکلات و معضلاتی که در حوزه دفع فاضلاب به شیوه سنتی دارد و هم از محل اعتبارات ردیف ملی با اولویت تخصیص نوار ساحلی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار طاهرآنلاین، هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در بازدید از تأسیسات آب‌رسانی شهرستان ساری، اظهار کرد: هدف از این بازدیدها ارزیابی و بررسی پیرامون طرح‌های آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب بوده که طرح‌های آب‌رسانی شهرستان با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مقرر شد در جهت تکمیل طرح آب‌رسانی به ساری و میاندورود اقداماتی داشته باشیم، افزود: اعتباراتی هم در این زمینه تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش فاضلاب، گفت: یکی از چالش‌ها و مطالبات جدی مردم شهر ساری به‌ویژه حاشیه‌های شهر است که مقرر شد از محل اعتبارات ماده ۵۶ و هم به جهت مشکلات و معضلاتی که در حوزه دفع فاضلاب به شیوه سنتی دارد و هم از محل اعتبارات ردیف ملی با اولویت تخصیص نوار ساحلی اختصاص یابد.

امینی با اشاره به اینکه اعتبارات باید متفاوت از بقیه مناطق کشور دیده شود، اظهار کرد: موضوع دیگر بحث سرعت‌بخشی به اعتبارات است که قرار است در این زمینه بررسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب و همچنین در بخش آب و البته از محل ردیف‌های تنش آبی نیز مقرر شد اعتباراتی جدا از بحث طرح‌های آب‌رسانی به پروژه‌های شهرستان ساری تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره اینکه گذر از تنش آبی در سطح کشور چه برنامه تدوین شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به طور مستمر در مجموعه صنعت آب فاضلاب کشور پیگیری می‌شود،رصد و پایش منابع مصارف آب در کل شهرهای کشور است که همکاران از شروع سال آبی این مهم را در دستور کار قرار دادند.

امینی یادآور شد: درست است نگاهمان به بارش رحمت الهی است ولی اقدامات در قالب پروژه‌های تنش آبی را فراموش نمی‌کنیم.وی تصریح کرد: براساس رصد و پایش انجام شده چند استان‌ کشور را جز پروژه‌های اولویت‌دار برای تنش آبی در نظر گرفتیم تا بتوانیم پیک مصرف تابستان ۱۴۰۴ را رفع کنیم ولی کل روستاها و شهرها تحت رصد هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: امیدواریم با پروژه‌هایی که تعریف می‌شوند و اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه بودجه کشور تزریق خواهد شد، بتوانیم نگرانی مردم رو در اقصی‌نقاط کشور پیرامون بحث نیاز آب شرب در حوزه پیک مصرف کاهش دهیم.

امینی به بحث جهاد آب‌رسانی اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر تأمین آب پایدار برای روستاهایی که تنش آبی داشتند در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه پاسداران انجام شد.

وی اضافه کرد: طی جلساتی که در هفته گذشته با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران داشتیم مقرر شد ۷ هزار روستای دیگر را به طرح قبلی که حدود ۶ هزار روستا بوده، اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: برای آب‌رسانی این ۷ هزار روستا اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که مقرر شد در قالب مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور داریم و قول مساعد بتوانیم تأمین اعتبار انجام دهیم و مجدد بتوانیم به پروژه‌های جهاد آب‌رسانی و تأمین آب روستاها سرعت ببخشیم.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *