اخبار استان 24 مهر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شعار اصلی روز ملی مازندران امسال؛ «مازندران مهد فرهنگ و آیین و علم» نامگذاری شد

با توجه به نامگذاری امسال روز ملی مازندران با شعار «مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم»، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این رابطه گفت: روز مازندران، فرصت تبیین، تبلیغ و ترویج مواریث فرهنگی و هویت دینی، انقلابی و بومی است.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بعداز ظهر روز شنبه ۲۱ مهرماه، نخستین نشست اعضای ستاد برگزاری روز ملی مازندران در محل استانداری مازندران برگزار شد.

این جلسه به ریاست ﻣﻌﺎون ﺳﯿﺎسی، امنیتی و اﺟﺘﻤﺎعی اﺳﺘﺎﻧﺪار و با حضور ﻣﺪﯾﺮکل فرهنگ و ارﺷﺎد اﺳﻼمی ﻣﺎزﻧﺪران، رﯾﯿﺲ ﺣﻮزه هنری اﻧﻘﻼب اﺳﻼمی استان، رﺋﯿﺲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی ﻣﺎزﻧﺪران، ﻣﺪﯾﺮکل دﻓﺘﺮ ﺷﻬﺮی اﺳﺘﺎﻧﺪاری، ﻣﺪﯾﺮکل دﻓﺘﺮ روﺳﺘﺎیی اﺳﺘﺎﻧﺪاری، ﻣﺪﯾﺮکل اوﻗﺎف و اﻣﻮر ﺧﯿﺮﯾﻪ استان، ﻣﺪﯾﺮکل آﻣﻮزش و پرورش استان، ﺑﻨﯿﺎد اﯾﺮان ﺷﻨﺎسی(ﻧﻤﺎﯾﻨﺪگی ﻣﺎزﻧﺪران)، ﻣﺪﯾﺮکل ورزش و ﺟﻮاﻧﺎن استان، ﻣﺪﯾﺮکل ﻣﯿﺮاث فرهنگی، گردشگری وﺻﻨﺎﯾﻊدستی استان و ﻣﺪﯾﺮکل دﻓﺘﺮ عملکرد و بازرسی اﺳﺘﺎﻧﺪاری برگزار شد.

قاسم عزیززاده گرجی با بیان این که هویت ملی مازندران در طول تاریخ نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: روز ملی مازندران، فرصت تبیین، تبلیغ و ترویج داشته‌ها و مواریث فرهنگی معنوی و هویت دینی، انقلابی و بومی است. ‎

معاون استاندار مازندران در جلسه ستاد گرامیداشت روز ملی روز مازندران، ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی را شاخصه بالیدن هر استان دانست و گفت: متاسفانه ما به همه ظرفیت‌ها نپرداختیم.

وی با اشاره به نامگذاری روز مازندران، افزود: علت نامگذاری روز ملی مازندران، تشکیل اولین حکومت شیعی در این استان در سال ۲۵۰ هجری قمری است که باید به آن نگاه عمیق شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: نسل جوان و محصلان ما امروز نیاز به تبیین داشته‌ها و هویت‌ها دارند، هر کسی قرار است معرفی‌ای صورت دهد باید محتوایی داشته باشد.

وی، اضافه کرد: تبدیل روز مازندران به هفته بهانه‌ای است که بیشتر دستاوردها و موضوعات جدید را برای یک سال آینده به میدان بیاوریم.

عزیززاده گرجی، بیان کرد: ما مازندرانی‌های موفق و فرهیخته به‌عنوان سرمایه اصلی جامعه داریم، معرفی این افراد در قالب کلیپ کوتاه اقدامی در جهت هویت‌بخشی به استان است.

معاون سیاسی استاندار مازندران، گفت: در حوزه کودک و نوجوان باید مخاطب ما در سطوح و مرحله تصمیم‌گیری نقش داشته باشد و برای این امر مدارس را باید پای کار بیاوریم.

وی یادآور شد: نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم و باید جوانان و مخاطبان را در این موضوع هویتی درگیر کنیم، در همین فضا می‌توان به معرفی شخصیت‌ها و اماکن مازندران، ارائه وقایع و اتفاقات مهم به زبان هنر پرداخت.

عزیززاده گرجی با اعلام اینکه بنیاد ایران‌شناسی در استان شکل گرفت، بر استفاده ظرفیت مردمی فعال استان و برگزاری همایش مردمی با حضور اساتید بومی با حضور استاندار و مسئولان، توجه به ظرفیت‌های روستا، فعال کردن دهیاران و … تاکید کرد.

شایان ذکر است در نخستین جلسه ستاد برگزاری روز ملی مازندران، ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری مراسم روز ملی مازندران، شعار «مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم» و روز شمار برنامه‌های گرامیداشت هفته مازندران با عناوین: ۱۳ آبان‌ماه مازندران، ایستادگی و مقاومت، ۱۴ آبان‌ماه مازندارن، تشیع و ولایت‌پذیری، ۱۵ آبان‌ماه مازندران، فرهنگ و هنر و تمدن‌ساز، ۱۶ آبان‌ماه مازندران، طبیعت، فرهنگ زیست محیطی، ۱۷ آبان‌ماه مازندران، رسوم و سنت‌های تعالی بخش، ۱۸ آبان‌ماه مازندران، پهلوانان و قهرمانان، ۱۹ آبان‌ماه مازندران، دانش و پژوهش و ۲۰ آبان‌ماه مازندران، شعر و ادب تبری اعلام شد و همچنین موضوعاتی از جمله ابلاغ شیوه‌نامه (دستورالعمل) گرامیداشت این روز به تمامی کمیته‌ها وشهرستان‌ها، برگزاری منظم جلسات کمیته‌های استانی و شهرستانی، اقدام به تشکیل ستاد به ریاست فرمانداران و دبیری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت روز ملی مازندران با حضور استاندار مازندران، مسئولان کمیته‌ها، اعضای ستاد و فرمانداران، جمع‌بندی و بررسی پیشنهادات کمیته‌‌های استانی و ستادهای شهرستانی، راه اندازی کمیته ارزیابی عملکرد نسبت به نظارت بر چگونگی برنامه‌ریزی کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی و راه اندازی کمیته مردمی با محوریت و ریاست نمایندگی بنیاد ایران شناسی استان مازندران به تصویب رسید.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *