اجتماعی 17 مهر 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش ۶۸درصدی وقوع بیماری‌های دامی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از تحقق ۷۰درصدی میزان واکسیناسیون و کاهش ۶۸ درصدی وقوع بیماری‌ها به‌جز هاری در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران امروز سه شنبه ۱۷ مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران که در شرکت شمساشمال برند (هپی‌نس) واقع در شهرک صنعتی شماره یک ساری برگزار شد ضمن تبریک عملیات وعده صادق دو، اظهار کرد: مجموعه دامپزشکی استان در بحث کنترل بیماری‌ها، نظارت بر ورود نهاده‌ها، تولید محصولات مختلف و غیره را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به تحقق ۷۰درصدی میزان واکسیناسیون در ۶ماهه اول سال، افزود: این بحث را با ایجاد اردوهای جهادی محقق کردیم، دستگاه متولی بحث امنیت غذایی باید با تمام قدرت کار را جلو ببرد.

آقاپور کاظمی یادآور شد: ۶۸درصد کاهش وقوع بیماری جدای از هاری را در استان داشتیم، کنترل بیماری هاری نیازمند همکاری است، در بحث سگ‌های گله در مناطق روستایی در محل نگهداری انجام می‌دهیم، ما نمونه‌برداری می‌کنیم، آمادگی نگهداری سگ‌های بلاصاحب و عقیم‌سازی آن را به استانداری اعلام کردیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه طرح آموزشی “دوری و دوستی” در مدارس باهدف جلوگیری از تغذیه سگ‌ها توسط کودکان و نوجوانان اجرا شد، گفت: واکسیناسیون طیور بومی با پوشش ۱۰۰درصدی انجام شد.

این مسئول همچنین اعلام کرد: در حوزه آبزیان، ماهیان خاویاری و لبنی به کشورهای اوراسیا و روسیه صادرات با رشد ۱۰۲درصدی همراه بود که در حوزه مرغ منجمد به میزان ۳میلیون و ۲۴۶هزار و ۱۵۷ کیلوگرم، در حوزه لبنی ۶میلیون و ۷۶۵هزار و ۷۵۰ کیلوگرم، در حوزه خاویاری ۸۳۰کیلوگرم، ماهی خوراکی ۸۹هزار و ۷۹۱ کیلوگرم و در بخش ماهی تازه ۴۹۳هزار و ۴۱۰کیلوگرم صادر شد.

وی از تاسیس چهار کشتارگاه جدید در مازندران خبر داد و گفت: دغدغه‌ای در موضوع تولید گوشت در استان نداریم، هدفمان حذف واحدهای کشتارهای سنتی و تبدیل آن به صنعتی است.

آقاپور کاظمی در ادامه از مجموعه برند happiness باعنوان مجموعه‌ای توانمند یاد و تصریح کرد: امروز بحث امنیت غذایی و تامین نیاز مصرف‌کنندگان برایمان در اولویت است که این مرکز در این زمینه موفق است.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *