اخبار استان 26 شهریور 1403 - 3 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه برای ایجاد ۱۰۰هزار اشتغال پایدار توسط بسیج سازندگی

مسئول سازمان بسیج سازندگي کشور گفت: امسال تلاش داریم اشتغال پایدار را به ۱۰۰هزار و تعداد قرارگاه محله را به ۱۰ هزار محله در کشور برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سردار زهرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با اشاره به جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: دشمنان قسم خورده انقلاب همه جانبه با تشویش افکار عمومی به ویژه نوجوانان و جوانان در حال تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و تلاش دارند با دروغ پردازی و فتنه انگیزی میان نسل جوان و انقلاب فاصله ایجاد کنند.

وی افزود: در این میان اصحاب رسانه به عنوان سربازان خط مقدم در جنگ ترکیبی نقش مهمی دارند و انتظار داریم با بصیرت وشناخت صحیح از دشمنان روایت نخست را در جامعه داشته باشند.

سردار زهرایی با تشریح مهمترین پروژه‌ها و فعالیت‌های خدمت رسانی و محرومیت زدايی بسیج و سپاه گفت: درراستای اجرایی شدم فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گام دوم بسیج در راستای فعالیت‌ها قرارگاهی با تصمیمات وهم افزایی اجرا می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: در قرارگاه سازندگی و محرومیت زدايی و اقتصاد مقاومتی
گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی با اندیشه و فکر سند جهادی تولید فکر می کنند و با قرارگاه و گروه های عملیاتی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: 110قرارگاه پهنه ای، هزار قرارگاه محلی و 543 قرارگاه شهرستانی در کشور فعالیت دارند و تلاش داریم ده هزار محله را در کشور فعال کنیم.

زهرایی تصریح کرد: امروز مردم نیازمند خدمات خرد از بسیج سازندگی هستند در این راستا صدور گواهی فنی گروه جهادی حرک کنیم تا صلاحیت دار شوند و کمیسیون وکمیته احراز شرایط در سه سطح ملی،استانی و شهرستانی گواهی صادر می کند.

وی ادامه داد: در زمینه طرح از آبخیز تا جالیز بدون اعتبار دولتی 750پروژه به بهره برداری رسید همچنبن در دوسال گذشته با همکاری کمیته امداد ساخت 23هزار مسکن آغاز شد، 17هزارو 500 مسکن تحویل شد و باقی نیز تا سال آینده تحویل متقاضیان محروم می شود.

زهرایی بیان داشت: امسال یک میلیون و 700هزار بسته معیشتی ،4 هزارو 500جهیزیه به متقاضیان داده شد و هزارو 500زندانی نیز آزاد شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی به ایجاد فرصت شغلی و یا رفع موانع تولید کمک می کند که 123هزار فرصت شغلی و 57هزار شغل پایدار ایجاد کرد امسال تلاش داریم اشتغال پایدار را به صد هزار برسانیم.

*مشارکت 5 هزار گروه جهادی در فعالیت‌های بسیج

همچنین محمد مهدی اقبال پور گفت:بسیج سازندگی به عنوان پشتیبان یاری رسان و پشتیبان دستگاهای اجرائی در بحث اجرای پروژه هااست و بحمدالله اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: محور توسعه در جامعه ابتدا امنیت سپس طرح های بخش راه و آب است که خوشبختانه طرح های مختلف ملی و استانی در امنیت کامل در حال اجراست.

اقبال پور با بیان اینکه نخستین قرارگاه بسیج سازندگی بحث محرومیت زدايی، ساخت مسکن محرومان، راه، آب، مدرسه، بهداشت حوزه ورزش است ادامه داد: 4هزارو 500پروژه بسیج سازندگي در مازندران در دست اجراست که اعتبار این طرح‌ها حدود 4هزار میلیارد تومان است و در بازه زمانی 5ساله به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: 5 هزار گروه جهادی در فعالیت‌های بسیج فعالیت دارند و 500 گروه ویژه در 30 حوزه تخصصی به دستگاه‌های اجرایی در بخش اجرایی پروژه و محرومیت زدايی کمک می‌کنند.

با توجه به اهمیت آب در استان هزارو 400میلیارد تومان در قالب طرح امام حسن مجتبی علیه السلام در حال اجراست و 100مخزن در بالادست و مناطق صعب العبور در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت: 110 میلیارد تومان بسیج سازندگی در بحث ساخت نیروگاه زباله سوز ساری هزینه کرد، 96درصد ابنیه انجام شد امیدواریم با انجام باقی موارد تا سالروز تاسیس بسیج سازندگی سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

این مسئول بسیجی تاکید کرد: هزارو 450صندوق محله محور در استان وجود دارد همچنین تلاش کردیم با تقویت اقتصاد در روستاها حوزه تولید را افزایش دهیم تا شاهد ماندگاری روستاییان در روستا باشیم.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *