اخبار استان 24 شهریور 1403 - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران ۲۸شهریور ماه برگزار خواهد شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان در ۲۸شهریور ماه خبر داد و گفت: این اجلاسیه در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای سرافراز مازندران در سالن هلال احمر ساری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سعید کهن سال امروز شنبه ۲۴ شهریور ماه در نشست خبری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران، اظهار کرد: آزادگان ما دارای تشکل منسجم در جهت رفع نیازهای معنوی هستند.

وی هدف از برگزاری این نشست را تشریح برنامه‌های اولین کنگره شهدای غریب در اسارت عنوان و تصریح کرد: شهدای آزاده غریب در اسارت ما کارهایی کردند که عموما از افراد عادی سر نمی‌زند، رابطه این شهدا با خالقشان رابطه‌ای بود که من و شما نمی‌دانیم.

کهن سال خاطرنشان کرد: شناسایی تعداد ۸۲ شهید در اسارت انجام و علت شهادتشان در خاطرات همرزمانشان به‌صورت جز به جز آمده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به انجام کیفی‌سازی تصاویر شهدا و اهدای آن در قالب تابلو فرش به خانواده‌های غریب در اسارت، گفت: بحث ساخت و تولید سرود مختص این کنگره و شهدای آزاد استان نیز انجام شد.

این مسئول در ادامه از اجرای تئاتر صحنه‌ای در راستای برگزاری کنگره شهدا خبر داد و بیان کرد: شهدای دفاع مقدس شاید مختص به حضور در جبهه‌های جنگ نباشد بلکه در مکان‌های مختلف به اشکال متفاوت به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: ما هفت پیش‌کنگره برای اجلاسیه نهایی در هشتم مهر ماه برای ۶هزار فرزند شهدا به همراه مادرشان در دست برگزاری داریم، امشب پنجمین اجلاسیه یا پیش‌کنگره را در ساری خواهیم داشت.

کهن سال اعلام کرد: شهید علی احمدی شهید گمنام آرمیده در مزار شهدای بخش دودانگه ساری احراز هویت شد و در کنگره شهدا میزبان خانواده شهید که پدر و مادرش در قید حیات هستند از استان کرمان خواهیم بود.

*۲شهید غریب در اسارت مازندرانی خلبان بودند

جعفر مزیدها دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران، با اشاره به شناسایی ۸۲ شهید غریب اسارت در مازندران، افزود: تعداد ۱۸نفر از این شهدا دست گروهک‌های مختلف منافق به شهادت رسیدند و بخش دیگری بر اثر شکنجه‌های بسیار به شهادت رسیدند.

وی افزود: دو خلبان شهید به نام شهید نماز “حسین قاسمی” از آمل و شهید “پرویز ذبیحی” در اسارت به شهادت رسیدند.

مزیدها یادآور شد: جوان‌ترین آزاده “عقیل افتخاری” از شهرستان جویبار متولد سال ۱۳۵۰ بود که در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران، گفت: تاکنون پنج یادواره در شهرستان‌های بهشهر، نوشهر، آمل، بابل و قائمشهر برگزار شد، ۱۷ شهرستان دارای شهید غریب اسارت هستند، اجلاسیه مذکور در ۲۸ شهریور ماه در سالن هلال احمر مرکز استان برگزار خواهد شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *