اخبار استان 19 شهریور 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۵۲۷هزار دانش‌آموز مازندرانی در آستانه ورود به ۲۳هزار کلاس درس

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آماده‌سازی ۲۳هزار کلاس درس در مدارس دولتی و غیردولتی برای ۵۲۷هزار دانش‌آموز در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران امروز در نشست خبری به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴، اظهار کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید آموزش و پرورش را با نگاه مردمی ببینیم.

وی با اشاره به جزییاتی از طرح همه‌ساله “پروژه مهر”، اظهار کرد: ۹کارگروه در این پروژه تعریف شده که هر کدام وظایفی دارند، کارگروهی که وظیفه سازماندهی منابع انسانی را برعهده دارد و کارگروه آماده‌سازی فضای فیزیکی مدرسه برای ما مهم است.

کمالی با اشاره به آماده‌سازی ۲۳هزار کلاس درس در مدارس دولتی و غیردولتی مازندران، افزود: امسال حدود ۱۰۰هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی و ۴۱۷هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی در مجموع ۵۲۷هزار دانش‌آموز در ۲۳ هزار کلاس درس حضور خواهند داشت.

*بهسازی ۲۸۰۰ کلاس درس در طرح شهید عجمیان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: در سال جاری نزدیک به ۳هزار معلم جذب کردیم، هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد ماند و تراز نیروی انسانی ما مطلوب خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه شاداب‌سازی فضای مدرسه خیلی مهم است، گفت: تلاش ما بهسازی کلیه کلاس‌های مدارس ماست، یکی از این طرح‌ها طرح شهید عجمیان است که امسال ۲هزار و ۸۰۰ کلاس درس را در قالب این طرح با حضور خودجوش ۱۰۰ گروه جهادی در دست اجرا داریم.

*پاسداست هفته دفاع مقدس و به صدا درآمدن زنگ نماز در مدارس

وی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس عنوان کرد: مدارس ضمن اجرای برنامه‌هایی این مناسبت را گرامی خواهند داشت.

کمالی اقامه نماز را یکی از جلوه‌های دینداری اعلام و تصریح کرد: در روز بازگشایی همه مدارس استان زنگ نماز توسط ائمه جمعه به صدا درخواهد آمد و اقامه نماز جماعت را خواهند داشت.

*کسب ۲رتبه زیر ۱۰ در کنکور سراسری و ۵۴ مدال جهانس و کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری و رتبه‌هایی که به‌دست می‌آورند شاخصه‌ای مهم و کیفی برای ماست، اعلام کرد: در کنکور سراسری امسال دو رتبه زیر ۱۰ در علوم تجربی در ساری رتبه ۷ و در رشته زبان انگلیسی رتبه ۶ را در شهرستان تنکابن داشتیم،

این مسئول گفت: در طی سه سال اخیر ۵۴مدال جهانی و کشوری به‌دست آوردیم، پنج مدال جهانی و مابقی کشوری است که حاصل تلاش دانش‌آموزان است.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار طاهر آنلاین با بیان اینکه تعداد مدارس غیردولتی افزایش پیدا نکرده است، اذعان داشت: فرستادن فرزندان به کودکستان‌ها برای والدین الزامی نیست‌.

 

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *