اخبار استان 07 شهریور 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

معدوم‌سازی بیش از 739 تن فرآورده خام دامی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از معدوم سازی بیش از 739 هزار کیلو گرم از فرآورده های خام دامی طی نظارت بهداشتی از ابتدای سال 1403 خبر داد.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بویژه در ایام مناسبت های مختلف نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان و ایام عزاداری محرم طی بیش از 14 هزار بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه ، نگهداری و توزیع انواع فرآورده های خام دامی نظیر رستوران ها، کشتارگاههای صنعتی دام و طیور ، سردخانه ها ، قصابی، مرغ فروشی ، ماهی سراها، مراکز بسته بندی گوشت ، مراکز عرضه و … 739 هزار 122 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلایل مختلف معدوم شد.

وی با صدور اخطار بهداشتی برای 532 مرکز عرضه خبر داد و افزود: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه پرونده 111 مورد تخلفات بهداشتی را به مراجع غذایی ارسال کردیم که طی آن 37 مورد آن پلمپ شدند.

آقاپور کاظمی همچنین را طی این بازدید ها بیش از 3 هزار کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ‌ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز، نبود لیبل و هویت محصول، تاریخ منقضی شده و … ضبط و بیش از 2هزار 700 کیلوگرم آن با دستور مقام قضایی و یا با اعلام رضایت عرضه کننده معدوم گردید.

وی همچنین در خصوص نظارت کارشناسان این اداره کل بر فرآیند کشتار دام و طیور در استان گفت: با حضور شبانه روزی کارشناسان نظارت اداره کل دامپزشکی مازندران در کشتارگاه های سراسر استان در این مدت بر فرآیند کشتار بیش از 51 میلیون 261 هزار قطعه مرغ نظارت شد که طی آن بیش از 692 هزار کیلوگرم معدوم گردید.

به گفته مدیرکل دامپزشکی طی نظارت شبانه روزی بر کشتار 91 هزار و 500 دام در کشتارگاه ها 97 هزار 412 تن گوشت استحصال گردید که 33 هزار 805 کیلوگرم گوشت به دلیل نظارت های پس از کشتار از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.

وی با تاکید بر ادامه نظارت های بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در طول سال از هم استانیها و مسافران عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را از طریق سامانه رایگان 1512 و در شهرستانها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی نمایند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *