اقتصادی 18 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ضرورت ارائه آموزش جهت بهبود ایمنی در ساخت‌وسازهای شهری

مدیرعامل شرکت استحکام‌فولاد و بتن‌مازند با اشاره به راهکارهای بهبود ایمنی در ساخت‌وسازهای شهری گفت: باید برنامه‌هایی برای آموزش پیمانکاران و کارگران در نظر گرفته شود تا استانداردها را رعایت کنند.

به گزارش طاهر آنلاین، حامد ربیعی کارشناس ارشد عمران، مدیرعامل شرکت استحکام‌فولاد و بتن‌مازند در این شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: صنعت ساختمان در ساری با مشکلاتی اعم از؛ کمبود منابع مالی، افزایش قیمت مصالح و افزایش تعرفه‌های عوارض شهرداری مواجه است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های ساختمانی نوین و پایدار در مرکز مازندران، افزود: این پروژه‌ها همچون پروژه‌های مسکونی با استانداردهای سبز شامل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مصالح سازگار با محیط‌زیست می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین همچون BIM یا مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و روش‌های پیشرفته ساخت به ما کمک کرده تا کیفیت ساخت را افزایش و زمان و هزینه پروژه‌ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت استحکام‌فولاد و بتن‌مازند با اشاره به راهکارهای بهبود ایمنی در ساخت‌وسازهای شهری گفت: باید برنامه‌هایی برای آموزش پیمانکاران و کارگران در نظر گرفته شود تا استانداردها را رعایت کنند، نظارت بر پروژه‌ها و استفاده از تجهیزات ایمنی مدرن نیز باید در اولویت باشد.

وی مدیریت پسماندهای ساختمانی و آلودگی ناشی از فعالیت‌های عمرانی را از جمله چالش‌های زیست‌محیطی ساختمانی در شهر ساری عنوان کرد و خواستار مدیریت پایدار پسماندها شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: دولت و شهرداری با ارائه تسهیلات مالی، معافیت‌های مالیاتی و تسهیل فرآیند صدور مجوزها، نقش مهمی در حمایت از صنعت ساختمان دارند.

این کارشناس ارشد عمران با اشاره به استفاده از مصالح ساختمانی بومی در ساری، بیان کرد: تاکید ما بر استفاده از مصالح بومی است چرا که به کاهش هزینه‌ها، حفظ فرهنگ محلی و توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند..

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ استفاده از فناوری‌های نوین در بین سازندگان و پیمانکاران، یادآور شد: با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه و یا سمینارها میتوان سازندگان و پیمانکاران را به استفاده از ابزارهای نوین تشویق کرد.

ربیعی از انجام پروژه‌های متعددی برای بازسازی بافت فرسوده در ساری خبر داد و عنوان کرد: این پروژه‌ها علاوه بر کمک به بهبود شرایط مردم به احیای فرهنگی و اجتماعی منطقه نیز می‌انجامد‌.

این فعال حوزه ساختمان قدرت رسانه‌ها را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: درخواستمان از اصحاب رسانه فرهنگ‌سازی جهت کمک به تسهیل فرآیند ساخت‌وساز و تسهیلگری ورود سرمایه‌گذاران است.

*چالشی به‌نام نبود کیفیت در ساخت‌وساز

یونس بهارفر رئیس انجمن مهندسان ساری نیز با بیان اینکه، یکی از چالش‌های اساسی در ساخت و ساز کیفیت ساخت است، گفت: در این زمینه متاسفانه درصد بالایی از ساخت‌وسازها از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

وی همچنین تاکید کرد: تا زمانی که آگاهی مردم نسبت به ساختمان باکیفیت افزایش پیدا نکند نمیتوانیم انتظاری داشته باشیم.

بهار فر ادامه داد: از طرفی ۸۰درشد مردم عادی هستند اما سازندگانی را مشاهده می‌کنیم که وجدان کاری ندارند و ساختمان بی‌کیفیت می‌سازند، بعد آن را به خریدارانی که توان مالی کمی دارند به فروش می‌رسانند و در نتیجه دچار مشکل خواهند شد.

بازرس کانون سازندگان کشور بر لزوم برجسته کردن سازندگان خوب و در نتیجه خروج سازندگان بد با کمک رسانه تاکید کرد.

همچنین میثم موسوی رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی در ساری در این نشست صمیمی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: جامعه امروز ما نیاز به نقش‌آفرینی خبرنگاران دارد که لازمه‌اش تعامل است که در این زمینه ما آمادگی خودمان را بر رفع مشکلات حوزه ساختمانی در مرکز استان اعلام می‌کنیم.

*رسانه تاثیرگذاری بالایی دارد

در ادامه امیر علیپور مدیر صنایع لوستر علیپور افزود: ارائه و پیگیری نظام مسائل مهندسان مجری در گرو اطلاع رسانی اصحاب رسانه است تا صدای این قشر به گوش مسئولان و مردم برسد.

مدیر صنایع لوستر علیپور اعلام کرد: رسانه ابزاری سالم و توانا است که بسیار در عصر امروز اثرگذار است، تمامی مشاغل نیازمند تعامل با اصحاب رسانه به عنوان یک تریبون امین و اثرگذار هستند.

وی با تاکید بر نقش برندینگ در موفقیت کسب‌وکار در عصر کنونی عنوان کرد: در گذشته بازاریابی صنعت لوستر بسیار سخت بود و بعدها با آمیخته شدن این صنعت با هنر و صنعت شیشه‌سازی و نیز تنوع محصولات، در کنار ورود صنعت نورپردازی شهری، این صنعت وارد عصر جدیدی از فعالیت کاری خود شد.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمی از اصحاب رسانه تقدیر شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *