اخبار استان 10 مرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدرک بدون درک معنایی ندارد/ وجود حدود ۳هزار آموزشگاه خصوصی فنی‌وحرفه‌ای در مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: مدرک بدون درک معنایی ندارد، ما ۲۰مرکز دولتی و ۲هزار و ۸۵۶ مرکز آموزشگاه خصوصی داریم که سهمی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش طاهر آنلاین، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران صبح امروز چهارشنبه ۱۰مرداد ماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته ملی مهارت، ضمن تسلیت شهادت “اسماعیل هنیه” از رهبران حماس، آن را نشان از حقارت دانست و اظهار کرد: امروز این سازمان حتما باید در توانمندسازی فردی، گروهی و اجتماعی نیروی انسانی در همه نهادها مشارکت داشته باشد که انقلابی‌ترین و بی‌توقع‌ترین نوع خدمت است‌.

وی با بیان اینکه مدرک بدون درک معنایی ندارد، افزود: ما ۲۰مرکز دولتی و ۲هزار و ۸۵۶ مرکز آموزشگاه خصوصی داریم که سهمی بالاتر از میانگین کشوری است.

درویشی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعهد مراکز دولتی و خصوصی ما بالغ بر ۱۴میلیون و ۸۷۰ نفر ساعت بوده است که با رشد ۱۶درصدی همراه بوده است، در سال جاری شاهد یک رشد ۱۵درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه امروز در دنیا ۸۱ میلیون شغل در حال زوال است و ۸۷ میلیون شغل جدید جایگزین آن خواهد شد، گفت: شعار هفته مهارت سال جاری “مهارت در محرم با مشارکت مردم” نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری کارگاه‌های بلااستفاده از دولتی به خصوصی به تعداد ۱۱۷ کارگاه آموزشی انجام شد، اعلام کرد: ۱۴۲ مرکز جوار کارگاهی داریم که نیازمند پای کار آمدن مدیران صنعتی هستیم و تشکیل هنرستان فنی و حرفه ای باوجود مرکز جوار کار غلطی است.

درویشی ادامه داد: ۳۲ مرکز جوار دانشگاهی مشاور شغلی داریم یک رئیس دانشگاه پای کار نیامد، یک درصد از ۱۰۰هزار واحد فعال در استان با ما کار می‌کنند که اگر تعامل به‌وجود بیاید پوشش خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران آموزش خواستار ایجاد تعامل بین دستگاهی و با بخش خصوصی به‌ویژه فعالان حوزه صنعت شد و از خلا وجود همکاری گلایه کرد.

وی با اشاره به اقدامات در سطح ملی باوجود اعتبار بسیار ضعیف، تاکید کرد: واریز معادل یک در هزار مزد کارگران در صنعت توسط کارفرمایان، واریز دو درصد از فروش حاصل از قاچاق کالا به این سازمان، اختصاش نیم در هزار پروژه‌های عمرانی همه دستگاه‌های اجرایی، تصویب مجمع خیرین مهارتی و کسب رتبه‌های مختلف از جمله این اقدامات بوده است.

گفتنی است: بازدید از فعالیت و تجهیزات آموزشی مرکز ۳ساری در قالب تور رسانه‌ای پیش از برگزاری این نشست انجام شد، تقدیر از خبرنگاران نیز برنامه پس از نشست بود.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *