اجتماعی 04 مرداد 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

همه چیز درباره اولین مزرعه آکوتوریسم ایران (جنگل‌کنار) در روستای سنگ‌چالک نور+آدرس

اولین مزرعه آکوتوریسم ایران در روستای سنگ چالک نور در زمینی به مساحت ۶هکتار راه‌اندازی شده است، نکته قابل توجه اینکه ابن مزرعه تنها میزبان خانواده‌ها به شرط داشتن تفریحات سالم است.

به گزارش طاهر آنلاین،نامش مزرعه جنگل‌کنار است، مکانی تفریحی در چمستان نور، فضایی تفریحی در روستای سنگ‌چالَک، با یک سرچ ساده در گوگل و استفاده از نرم‌افزار نشان به مقصد می‌رسیم.
درب بزرگ قهوه ای رنگ ورودی مزرعه جنگل‌کنار برادران احتشام باز نیست و برای ورود نیاز به انجام هماهنگی‌ داریم، این مجموعه فقط میزبان خانواده‌هاست و مجرد نمی‌پذیرد.
بعد از باز شدن درب؛ کلبه‌ای سوئیسی میان برکه آب، چند سازه در کنارش، پُل روی آب، نمایش رقص مرغابی‌ها، صدای شیحه اسب‌های مشغول چِرا، قفس طاووسی زیبا، سایه ماهی‌ها درون آب و … مشاهده می‌شود.
طراحی سازه‌ها آدم را به یاد مزارعی می‌اندازد که در فیلم‌های خارجی دیده‌ایم، این مجموعه ۶ هکتاری تنها ۵ کیلومتر با دریا فاصله دارد و چسبیده به پارک جنگلی نور است.
امیر احتشام مدیر مجموعه که بومی روستای سنگ‌چالک است متولد سال ۱۳۵۵ متاهل و دارای دو فرزند است، او سابقه‌ای ۱۸ ساله در تدریس دانشگاه دارد و فارغ‌التحصیل رشته حقوق است.
به گفته خودش به‌دلیل علاقه از سال ۱۳۸۶ شروع به عملی کردن ایده اجرای پروژه مزرعه جنگل‌کنار کرده، البته شغل اصلی خانواده‌اش دامداری و کشاورزی است، در سال ۱۳۹۵ دامداری ۸۰ راسی گوساله را راه‌اندازی کرد که بدون کارگر و تنها با استفاده از خاموش و روشن کردن یک دکمه برای دادن خوراک به دام‌ها می‌چرخید.
در حال حاضر گوشه‌ای از مزرعه به کاشت برنج اختصاص یافته و خوشه‌های طلایی از آن سر بر آوردند، وی همچنین پرورش‌دهنده ماهیان گرمابی بوده و تولیداتی در بخش طیور دارد.
وجود بیش از ۱۳ گونه حیوان در این مزرعه و ارتباط بین حیوان، گردشگر و مهمان از جاذبه‌های دیگر آن است، دمای هوا در مزرعه در فصل تابستان به دلیل کاشت ۳هزار صنوبر و دو دریاچه بزرگ ۵الی ۶ درجه با بیرون آن اختلاف دارد.
از جمله کارهای استراتژیک مزرعه پرورش همزمان ماکیان، برنج و ماهی است طرحی که در دنیا بی‌نظیر و به اصطلاح امروز ارگانیک است، اجرای این طرح که در دنیای امروز باعنوان آکوتوریسم معروف است برای اولین بار در کشور در این مزرعه انجام شده است.
این مزرعه مخاطب گمشده زیادی دارد، شعار مزرعه برادران احتشام تفرجگاه خوب و همراه با آرامش است، عرضه پروتیین سالم به خانواده‌ها نیز از جمله اهداف استراتژیک این مزرعه است.
وی با اشاره بر اهمیت احساس امنیت توسط گردشگران و مهمانان، تاکید دارد که اگر به فکر درآمد بالا بودم و دلم برای آینده جوانان نمی‌سوخت برایشان چای و قلیان آماده می‌کردم آنوقت در ماه میلیون‌ها تومان درآمد کسب میکردم اما حفظ فرهنگ، اعتقادات و اصالت برایم اولویت دارد.
این کارآفرین که تاکنون به ایجاد اشتغال برای ده‌ها نفر کمک کرده، از حضور استاندار، معاونین و سایر مسؤولان می‌گوید و اینکه با این وجود حتی یک ریال وام‌دار کسی نیست.
احتشام معتقد است که نباید به هر قیمتی درآمد کسب کرد و گردشگری سالم و اسلامی را می‌توان ترویج داد، میتوان فراتر از فرهنگ کار کرد.
وی که قصد گسترش طرح مزرعه، جنگل و دریا را دارد، در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاهی برای عرضه تولیدات مزرعه در بخش دام و طیور است.
از طرفی گردشگر بعد از ورود به این مزرعه مالک غیرمستقیم ۷هزار متر پارک جنگلی خواهد بود، در آینده کمپی با تیم حفاظتی و وسایل ایاب و ذهاب اعم از اسب، کالسکله، موتور چهارچرخ و … در این منطقه فعال خواهند شد.
راستی حس آرامش و سبکی در این مزرعه قابل وصف نیست، صاحب اینجا دلی کار می‌کند، در صورت معرفی شدن و تکمیل آن علاوه بر ایجاد اشتغال برای چندین نفر فضایی بکر و تفریحی سالم در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

*راه‌های ارتباطی

آدرس پیج اینستاگرامی مزرعه جنگل کنار: https://www.instagram.com/jangalkenarfarm?igsh=MThwMHludnQ0Zmd1OQ==
@jangalkenarfarm
و شماره تماس آقای احتشام 09125256771 می‌باشد.
نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *