اجتماعی 13 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واقعی با قانون ساماندهی املاک

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درخصوص حواشی موجود در پرداخت وام ودیعه مسکن از تصویب قانون ساماندهی املاک و اجرای آن با هدف انجام توافق الکترونیکی اجاره بدون نیاز به مراجعه به مشاور املاک و فعالیت‌ گشت‌هایی برای رصد حوزه مشاورمین املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، علی دیوسالار امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در حوزه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ۱۰ اداره کل در این حوزه با ما همکاری می‌کنند، این اداره در حوزه مسکن، شهرسازی، املاک، ساخت و غیره فعالیت دارد.

وی افزود: تا الان در حوزه مسکن ۶۲هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را آغاز و ۲۰هزار و ۵۰۰ واحد را به بهره‌برداری رساندیم، تا پایان سال ۱۰هزار و ۷۰۰ واحد به بهره‌برداری خواهیم رساند.

دیوسالار با اشاره به استارت ساخت چهار شهرک جدید در مازندران که در پی کمبود زمین در این استان رقم خورد، تصریح کرد: ساخت سه شهرک در زمان شهید جمهور در ۲۷ اردیبهشت آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اضافه کرد: در حوزه مهندسی ساخت موفق شدیم، حدود ۳۴ کیلومتر به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان را به بهره‌برداری برسانیم.

وی از افتتاح سه پل حساس و کلیدی در استان خبر داد و عنوان کرد: در حوزه املاک هم اقدامات خوبی داشتیم، برای حفاظت از اراضی ملی طبق ماده ۱۰ قانون جهش مسکن اقدام کردیم.

دیوسالار یادآور شد: موسسه یگان حفاظت و صیانت از این اراضی، در قالب طرح‌های توسعه شهری از حدود ۶۳ شهری برای ۴۱ شهر در حوزه شهرسازی طرح‌های جامع و تفصیلی تهیه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین گفت: در خصوص پرونده‌هایی که مردم در حوزه شهرسازی به مشکل خوردند در کمیسیون به صورت رایگان افزایش تراکم ایجاد کرده و در کارگروه بررسی کردیم.

دیوسالار خاطرنشان کرد: طبق رویکرد دولت سیزدهم امیدواریم بتوانیم زمینه را برای توسعه فعالیت‌های راه و شهرسازی در مازندران فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص نحوه عملکرد این اداره نسبت به حمایت از مستاجران و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن، از تصویب قانون ساماندهی املاک و اجرای آن با هدف انجام توافق الکترونیکی اجاره بدون نیاز به مراجعه به مشاور املاک خبر داد.

وی با اشاره به وجود ۱۸هزار و ۵۰۰ مشاور املاک در استان در پاسخ به ما درخصوص دریافت وام ودیعه مسکن با اجاره‌نامه‌های سوری، تاکید کرد: در این راستا گشت‌هایی برای رصد حوزه مشاورمین املاک تشکیل شد.

دیوسالار در پایان خریداری حدود ۲هزار و ۴۰۰ آسانسور برای خرید پروژه‌هایی که در مسکن مهر فاقد آسانسور بودند، پیگیری بحث کشوری واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، اجرای ۴ پویش در حوزه جوانی جمعیت و تحت پوشش قراردادن ۳۳۷ خانوار را از جمله اقدامات دیگر اجرا شده توسط راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد.

 

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *