اجتماعی 13 خرداد 1403 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه پوشش فیبر نوری ۳۸۰ روستای مازندران توسط مخابرات

مدیرکل مخابرات استان مازندران از برنامه پوشش فیبر نوری در مناطق روستایی خبر داد و گفت: این برنامه با برای ۳۸۰ روستای بالای ۵۰۰ خانوار استان هدف‌گذاری شده تا مشترکین سرعتی ۱۰برابر از سرعت فعلی را تجربه کنند.

به گزارش طاهر آنلاین، علی نوروزی امروز یکشنبه ۱۳خرداد ماه در نشست خبری که در اداره کل مخابرات استان واقع در بابل برگزار شد، با اشاره به جزییاتی از برنامه‌های مخابرات در سال جاری اظهار کرد: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کار در راستای طرح نجما در واقع همان ۸۰۰ پروژه کل استان یکی از مهم‌ترین‌ برنامه‌های ماست‌.

وی افزود: برنامه دیگر پوشش فیبر نوری در مناطق روستایی است که با هدف‌گذاری برای ۳۸۰ روستای بالای ۵۰۰ خانوار در نظر گرفته تا مشترکین سرعت بالاتر یعنی ۱۰برابر سرعت فعلی را تجربه کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های سرویس‌های مخابراتی کیفیت بالا، پایداری شبکه و ارزانی سرویس مخابرات‌ است مردم میتوانند با پرداخت مبلغ یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان در سال این سرویس‌ها را دریافت کنند.

مدیرکل مخابرات مازندران با بیان اینکه خدمات مخابرات با هزینه‌های بالایی ارائه می شود به زیان مالی مخابرات اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ مشکلات بسیار حاد بود و اعتبارات زیادی جذب نشده بود.

وی با اشاره به توفیقات جدید مخابراتی در مازندران، اعلام کرد: تعداد ۱۳۷ سایت مخابراتی در روستاها و شهرهای مازندران به ۲هزار و ۱۸۳ سایت رسیده است،در بحث تکنولوژی فورجی عدد ۷۴۴ پورت بود که به ۲هزار و ۲۰۰ پورت رسیدیم، تعداد مشترکین ftth از سال گذشته یعنی ۱۴هزار و ۳۰ نفر به به ۲۱هزار نفر رسیده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در فیبر نوری داشتیم قیمت‌های گزافی بود که مودم برند زاکسل داشت و ما چاره‌ای جز تغییر تکنولوژی نداشتیم از این رو برند هواوی را فعال و در کل استان نصب کردیم‌.

مدیرکل مخابرات استان مازندران با بیان اینکه تاکنون ۹۵ کیلومتر از عملیات فیبر نوری در روستاها انجام شد، عنوان کرد: ۲۴۸ سایت جدید نیز راه اندازی شد که ۶۰۰ میلیون تومان برای هر سایت اعتبار صرف کردیم البته تاکنون ۳۵۰ فیبر روستایی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران با اجرای طرح نجما در استان مازندران در جایگاه خوبی قرار گرفت و با تقسیم ۸۰۰ پروژه در ۶۲ شهرستان کار آغاز شد.

نوروزی تصریح کرد: اتفاق دیگر در اجرای پروژه توسعه خروج از زیان‌دهی بوده است که در سال ۱۳۹۸، ۳۰میلیارد تومان بوده و امسال به هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان رسیده است ، اما در حال حاضر مخابرات از زیان‌دهی خارج شده است.

مدیرکل مخابرات مازندران تعداد پرسنل مخابرات استان را حدود ۳هزار نفر اعلام کرد و گفت: مخابرات مازندران ۲هزار و ۳۰۰ نیروی بخش خصوصی به ۲هزار و ۶۰ نیرو رسیده هیچ نوع جذبی نداشته و ندارد.

وی بیان اینکه برای اجرای پروژه‌ها اصلا تعویض پیمانکار نداشتیم، تصریح کرد: مخابرات استان‌ها پیمانکار همراه‌ اول هستند.

نوروزی در پایان بیان کرد: بعد از اطلاع‌رسانی در خصوص زیان ۳۵میلیارد تومان در سال گذشته ناشی از سرقت‌های کابل و تجهیزات شاهد کاهش سرقت‌ها بوده‌ایم.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *