اخبار استان 12 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح بیش از ۲۱۰۰ پروژه دهه فجر با صرف اعتبار ۱۵۰۰۰میلیارد تومانی در مازندران

استاندار مازندران از افتتاح بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه مختلف در ایام دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در مازندران خبر داد.

به گزارش طاهر آنلاین، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز دهه مبارکه فجر برگزار شد،ضمن گرامیداشت شهدای بزرگ انقلاب اسلامی امام راحل را مهمترین شخصیت اعتقادی و سیاسی دنیا دانست و اظهار کرد: این رهبر توانست اکوسیستم دنیا را تغییر بدهد، کسانی که مدعی خط امام بودند در گذر زمان دچار انحرافات بزرگی شدند، اما مقام معظم رهبری با یک پایه‌ریزی محکم مسیر انقلاب اسلامی را آنطور که حضرت امام میخواستند هدایت کردند.

وی افزود: از بدو تاسیس انقلای اسلامی ایران تاکنون یک جریانی در مقابل انقلاب اسلامی ایران به نام “جریان استکباری” با جمهوری اسلامی در تعارض قرار گرفت و منافعش توسط انقلاب اسلامی ایران به خطر افتاد و ما در طول ۴۴سال گذشته دائم با این جریان درگیر بودیم.

حسینی پور با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های مفصل آمریکایی‌ها در ایران، عنوان کرد: اما همین ایران بعد از پیروزی انقلاب در دنیا به‌عنوان یک قدرت نوظهور در عرصه بین الملل ظهور کرد، ابتدا آمریکایی‌ها با ایجاد مزاحمت‌هایی تلاش می‌کردند که خواسته‌هایشان را حاکم کنند اما موفق نشدند.

استاندار مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی خودش را تبدیل به قدرت کرد، خاطرنشان کرد: پس از آن آمریکایی‌ها تلاش کردند با فعال کردن همه عناصر خود در داخل کشور در همه زمان‌ها خواستند که جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند، با ایجاد یک کشور جعلی به نام (اسرائیل) نتوانستند به هدفشان برسند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در همین تهدیدات و فشارها جبهه مقاومت را شکل داد و ارتش بزرگی را در مقابله با آمریکایی‌ها ایجاد کرد، بعد از آن سیاست مهار جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار دادند، که برجام مهمترین آنان بوده است، که سرانجام با جسارت گستاخانه و بصیرت مردم همراه بود.

حسینی پور اعلام کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران بعد ار ۴۴سال بخواهد قدرت دنیا نام بگیرد با جدیت در مقابل استکبار و رژیم کودک‌کش رژیم صهیونستی خواهد ایستاد تا جایی که این رژیم جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین دشمن خود اعلام کرد.

استاندار مازندران با اشاره به دستاوردهای بی‌شمار و نوین کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز پهبادهای جمهوری اسلامی ایران خواب راحت را از رژیم صهیونیستی گرفته است، رویارویی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران به اینجا رسید که نه تنها خودش را به جلو کشیده بلکه سبک پیشرفت ما در دنیا مورد تقلید قرار می‌گیرد.

وی گفت: دشمن امروز بزرگترین عملیات سایبری خود را علیه انقلاب اسلامی روا داشت، تا پیشرفت‌های کشور را پنهان کند،در حالی که دولت سیزدهم موفق به اخذ بالای ۱۲۰ میلیارد دلار تفاهم نامه با کشورهای دیگر شد، اثرات این اغتشاشات تبلیغ این موضوع است که ایران امن نیست، که جلوی سرعت اقتصادی ایران را بگیرند، چه کسی گفت که موضوع آنها حجاب و جوانان بود؟ دشمن جوانان ما را خاکریز خود قرار داد.

حسینی پور اعلام کرد: آن چیزی که باعث شد دشمن به اهداف خودش نرسد یکی این است که مقام معظم رهبری به‌عنوان بزرگترین هدایتگر جامعه ما با مردم صحبت کردند و اهداف دشمن را بیان فرمودند و بصیرت افزایی را به خوبی در مقابل هجمه دشمن به پیش بردند، موضوع دیگر عدم همراهی مردم با دشمن بود، که در نهایت سرعت قطار انقلاب بیشتر بود.

استاندار مازندران اعلام کرد: در ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی استان منفی بود، در این یک سال گذشته با اجرای برنامه تحولی و سیاست دولت رشد اقتصادی استان به بالای سه رسید و در آینده به بالای پنج ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری پروژه‌های محتلف در مازندران که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند، گفت: رونمایی از اخذ قرارداد ۵ هزار میلیاردی با کشور چین برای تکمیل زیرساخت‌های برق، تکمیل پروژه آزادراه برای اتصال از شرق به غرب مازندران همچون قطعه آزادراه ساری به قائمشهر، افتتاح بزرگترین پروژه بیمارستانی هزار و ۲۰۰ تخته و توریست‌درمان در جاده قائمشهر و بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی در بابلسر با اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومان در دهه فجر انجام خواهد شد.

حسینی پور تاکید کرد: بیش از ۲هزار و ۱۰۰ پروژه در ایام دهه فجر در مازندران در حوزه‌های مختلف افتتاح خواهد شد‌ که با صرف اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی همراه بوده است.

استاندار مازندران از افتتاح سایت مخصوص سرمایه‌گذاران اقتصادی در مازندران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مازندران طرفیت بالایی دارد، موضوع کریدور شمال تا جنوب به‌عنوان خط اصلی دولت سیزدهم است و نه شعار، از اصحاب رسانه درخواست میکنم که نقش خودشان را برمدار توسعه و تحول در این عرصه ایفا کنند‌.

وی عنوان کرد: در مازندران برخی از رسانه‌ها بر سر جابه جایی یک مدیر کل سرمایه‌های استان را له و نابود می‌کنند تا آقای ایکس در فلان سمت قراد بگیرد، من خواهش میکنم که افق نگاهتان افق نگاه بلند باشد، البته ما در بستر نقدهای منصفانه رشد میکنیم این نقد با تخریب متفاوت است.

حسینی پور گفت: در یک سال گذشته بیش از ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی را به ارزش ۵۱ میلیون دلار جذب کنیم که این تعداد ۲۲ درصد از کل مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی صادره در استان مازندران است، همچنین در این بازه زمانی ۲ونیم میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم جذب شد که اتفاقات مهمی است.

استاندار مازندران تاکید کرد: اگر فضای استان فضای وحدت و همکاری باشد اتفاقات بهتری رخ میدهد، ارتباط با نخبگان و مراکز علمی در استان منجر به افتتاح قرارگاه دانش بنیان استان و تشکیل هفت کارگروه شد، همچنین باتوجه به محدودیت زمین توانستیم هزار هکتار به فضای شهرک‌های صنعتی مازندران اضافه کنیم، در پنج سال آینده استان مازندران از محل تامین بودجه خودکفا خواهد شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مناسب برای احیای معادن، بنادر با درخواست خریداری ۱۰ کشتی اختصاصی، فعالیت گردشگری دریایی با خرید دو دستگاه کروز دریایی، ادامه داد: احیای اقتصاد دریا و جنگل، ایجاد اقامتگاه‌های مناسب در حوزه گردشگری و موارد دیگر در دستور کار است.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *