اخبار استان 20 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مازندران در تئاتر فجر نماینده دارد

سرپرست امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد مازندران، گفت: به پشتوانه جشنواره‌های بزرگ ملی و بین‌المللی که در مازندران برگزار می‌شود میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای را رقم زدیم در حال حاضر همزمان با این جشنواره در تدارک برگزاری جشنواره فجر در چهار رشته فیلم، مد و لباس، موسیقی، هنرهای تجسمی توسط این اداره کل در بهمن ماه امسال هستیم

به گزارش طاهر آنلاین، جانشین دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای در مازندران در گفت‌وگویی به مناسبت شروع جشنواره در ساری اظهار کرد: این رویداد با تدبیر و تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ۹ سال اخیر حذف و به صورت فیلم بازبینی شده بود با هدف پویایی و نشاط ، دیدن نقاط هنری و نمایش گروه‌های مختلف از سر گرفته شد.

محمدتقی روحی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره در یک فضای مبتنی بر تنوع فرهنگی گوناگون انجام می‌شود، افزود: هر رویداد فرهنگی به‌خصوص هنر مراودات، فرهنگ خاص خود را دارد. ۹ استان که در این جشنواره منطقه‌ای حضور دارند قطعا موجب رشد و ترقی تئاتری گروه‌های مختلف خواهد شد که در این جشنواره نقاط ضعف و قوت از نظر ما و تماشاگران قابل رویت است.

وی یادآور شد: مازندران از دیرباز استان تئاتری بوده و هست؛ بالاترین تحصیل‌کرده تئاتری را در استان داریم. بسیار خوش‌بین هستیم که در جشنواره ملی فجر نماینده خواهد داشت و تنها نقطه ضعف تئاتر مازندران نداشتن توجه و پشتیبانی از این حرفه مهم بوده است.

سرپرست امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تصریح کرد: هرچند در سال‌های گذشته نیز در جشنواره فجر نماینده داشتیم اما رویکرد ما حضور همیشگی تئاتر مازندران در جشنواره ملی فجر است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در برگزاری این رویدادهای ملی و بین‌المللی دارای مشکلات زیر ساختی است و به دنبال رفع آن هستیم، گفت: به پشتوانه جشنواره‌های بزرگ ملی و بین‌المللی که در مازندران برگزار می‌شود میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای را رقم زدیم. در حال حاضر همزمان با این جشنواره در تدارک برگزاری جشنواره فجر در چهار رشته فیلم، مد و لباس، موسیقی، هنرهای تجسمی توسط این اداره کل در بهمن ما هستیم.

روحی افزود: این اقدامات نشان می‌دهد که معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال نیروهای اهل فن و متخصص است.

سرپرست امور هنری و سینمایی اداره کل ارشاد مازندران، با بیان اینکه نخستین جشنواره بین‌المللی استعداد یابی ( کاتی) اسفند ماه امسال در مازندران در تمامی رشته‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، یادآور شد: در اختتامیه جشنواره کاتی برترین‌ها معرفی می‌شوند تا در شکوفایی این استعدادها سهیم باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *