اخبار استان 13 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه و ساخت ۴۵۰۰ واحد از بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد

رضاعلیخانی از توسعه و ساخت ۴۵۰۰ واحد از بافت های فرسوده با اعطای تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: ۷۲۹ انبوه ساز در استان مازندران فعالیت دارند که یک ظرفیت است. ‎

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگاران با عنوان اینکه تولید و ساخت مسکن برای مردم، در راس برنامه های دولت قرار دارد که در این خصوص می توان به قانون نهضت ملی مسکن که مصوب مجلس است، اشاره نمود، خاطرنشان کرد :دولت با همه پتانسیل خود در این مسیر خطیر گام نهاد که در تایید این مهم می توان به تامین و واگذاری زمین و تسهیل برای خدمات زیربنایی، ارائه تسهیلات و تخفیفات عوارض صدور پروانه، همچنین الکترونیکی کردن خدمات، ارائه خدمات فنی و مهندسی، حمایت های کمیسیون ماده 5 و همچنین تصویبِ افزایش تعداد طبقات و افزایش سطح اشغال برای بازآفرینی بافت فرسوده اشاره نمود.

وی ادامه داد :در بخش نهضت ملی مسکن؛ سهم استان مازندران 154000 نفر می باشد که 117000 نفر تاکنون ثبت نام کردند و 27000 نفر بعنوان واجدالشرایط تعیین شدند.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای کل تعهدات استان، 1540 هکتار زمین موردنیاز می باشد که تاکنون 1060 هکتار زمین تامین گردید، گفت: از این مقدار زمینِ تامین شده، 730 هکتار در قالبِ 5 شهرک مسکونی می باشد که در مرحله تصویب در شورایعالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی است.

علیخانی تصریح کرد: در غرب استان، برای تامین زمین، نیازمند همت همه فرمانداران، شهرداران و مدیران هستیم که باید اقدامات تحولی را در این خصوص به عمل بیاورند. در بخش خودمالک نیز 20 هزار نفر تاکنون ثبت نام کردند ، همچنین در بخش احیا و توسعه بافت فرسوده نیز 4500 واحد در مرحله تسهیلات و ساخت می باشد.

این مسئول یادآور شد :در حال حاضر، 729 انبوه ساز در استان، مشتمل بر94 عضو حقوقی و 635 عضو حقیقی، بعنوان یک سرمایه و ذخیره و پشتوانه بزرگ ساخت و ساز در استان فعالیت دارند و این انتظار وجود دارد که یک همکاری مضاعف توام با همدلی و همسویی، در جهت تحقق اهدافِ نهضت ملی مسکن به عمل آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران اظهار کرد : در حوزه بازآفرینی بافت های فرسوده نیز، که بعنوان سریع ترین و حکیمانه ترین و به صرفه ترین روش برای تولید مسکن ملی، با کمترین آسیبِ زیست محیطی، با توجه به کمبود زمین در استان محسوب می شود، دست انبوه سازان را می فشاریم.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *