اجتماعی 24 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تعیین بازآفرینی شهری و طرح تفصیلی محلات هدف مورد توجه شهرداری نکا

شهردار نکا با بیان اینکه تعیین بازآفرینی شهری و طرح تفصیلی محلات هدف مورد توجه شهرداری است، احداث سد لاستیکی، تاسیس پارک ملت به مدت ۱۰ هفته، آزاد سازی حریم نکارود به مدت ۳ ماه، احداث بوستان شهدای گمنام به مدت ۱۰۰ روز از جمله فعالیت‌های عمرانی اجرا شده این نهاد عنوان کرد.

به‌گزارش طاهر آنلاین و به نقل از ایسنا، موسی خلیلی در جمع خبرنگاران به گزارش عملکرد شهرداری نکا پرداخت و اظهار کرد: تعیین بازآفرینی شهری و طرح تفصیلی محلات هدف مورد توجه شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد خدمات‌رسان در کنار بافت‌های فرسوده‌، اقداماتی مانند زیباسازی ورودی شهر، احداث پارکینگ و دیگر اقداماتی که با مطالعه و کارشناسی دقیق، دارای بازخورد و مزایای بیشتری برای شهروندان دارد را به مرحله اجرا در آورده است، افزود: از این‌رو در زمینه انتخاب محلات هدف، صرفاً به فرسوده بودن مناطق بسنده نکرده بلکه کلیات را در نظر گرفته و اقدام به بازآفرینی و بهسازی در کل سطح شهر کردیم.

شهردار نکا احداث سد لاستیکی، تاسیس پارک ملت به مدت ۱۰ هفته، آزاد سازی حریم نکارود به مدت ۳ ماه، احداث بوستان شهدای گمنام به مدت ۱۰۰ روز از جمله فعالیت‌های عمرانی اجرا شده این نهاد دانست و گفت: طبق ظرفیت و فضای موجود شهری، پارکینگ رو باز و حاشیه‌ای برای شهروندان اختصاص یافت. همچنین ساخت پارکینگ مکانیزه طبقاتی با ظرفیت بالغ بر ۱۵۰ خودرو و زیربنای ۱۲ هزار متر مربع نیز در دست اقدام است.

خلیلی با اشاره به ایجاد درآمد ثابت و پایدار، پارک جنگلی قرمرض بعد از ساخت به مدت ۱۰ سال به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان واگذار شد که برای شهرداری درآمد ثابت است، تصریح کرد: احداث پارکینگ طبقاتی، پارک ملت، ساحل دریا و سایر اقدامات موجب درآمد ثابت و پایدار برای شهرداری شد.

وی به اقدامات شهرداری برای بلندمرتبه سازی در نکا اشاره کرد و افزود: با کارشناسی‌های انجام شده توسط متخصصین شهرسازی و تحقیق در زمینه اجرا و ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه ضمن رعایت اصول مهندسی و ساخت ایمن، اجرای مانور زلزله و آموزش‌های لازم به دنبال اجرای این هدف در شهر هستیم.

این مسوول شهری، خاطرنشان کرد: برای شهر نکا دو مصوبه تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی و همچنین شمالی بر عهده شهرداری گذاشته شد که طرح آن تهیه و به اداره راه و شهرسازی ارسال شد. منتظر تخصیص بودجه برای اجرای این فعالیت‌های عمرانی هستیم.

شهردار نکا در خصوص توسعه فضای سبز و توجه به محلات کم برخوردار گفت: احداث و بهسازی پارک جنگلی، بوستان شهدای گمنام و پارک ملت موجب توسعه فضای سبز شد که در این چند سال به ازای هر فرد ۲ متر مربع فضای سبز تعریف شد.

این مسئول به اجرای عدالت در خدمات عمرانی و رفاهی توسط مدیریت شهری نکا تاکید کرد و یادآور شد: در محلات کم برخوردار مانند صیاد شیرازی و حسن‌آباد حدود ۴۰ کوچه خاکی بود که عملیات آسفالت به صورت کیفی اجرا شد.

خلیلی با ابراز رضایت مبنی بر موفقیت مدیریت شهری نکا در جذب سرمایه‌گذار، اظهار کرد: در پارک جنگلی، پارکینگ طبقاتی، پارک ملت، ساحل دریا و دیگر موارد در جذب سرمایه گذارموفق بود و به توسعه شهری کمک کردیم.

وی در خصوص توسعه زیرساخت فرهنگی و هنری، به پردیس سینمایی نکا اشاره کرد و افزود: با تکمیل این پردیس سینمایی بسته به موقعیت و جمعیت شهر، نمره قابل قبولی را در این زمینه خواهیم داشت.

شهردار نکا با بیان اینکه طبق دستور استاندار مازندران، شهرداری‌ها باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به منظور اجرای طرح و برنامه‌های خود را تدوین و ارسال کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری نکا در نظر دارد به‌زودی با حضور مدیرکل دفتر شهری، اثبات کند که طبق چشم انداز تدوین شده خود پیش می‌رود با توجه به برنامه محوری، بودجه شهرداری براساس میزان عملیات اجرایی طرح تعیین می‌شود.

*همدلی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب پیشرفت شهری خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر نکا نیز به فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر، در غالب برنامه و طرح‌های عمرانی و اجرایی، چشم انداز و سیاست گذاری را تعریف کرده با نگاه توسعه شهری و خدمت به شهروندان فعالیت می‌کند.

سیداسماعیل میری افزود:اعضای شورا به همراه شهردار و مجموعه شهرداری به دنبال توسعه شهر هستند؛ همدلی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب پیشرفت شهری خواهد شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *