اجتماعی 12 مهر 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

“پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار” شعار هفته نیروی انتظامی ۱۴۰۳/ کاهش ۱۶درصدی تصادفات

فرمانده انتظامی مازندران شعار هفته نظامی امسال را "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار" اعلام کرد و از کاهش ۱۶درصدی تصادفات در ۶ ماهه اخیر خبر داد.


به گزارش طاهر آنلاین، سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز در نشست خبری به‌مناسبت ویژه هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: در طول ۶ ماه اخیر یک میلیون و ۳۵۰هزار خدمت با رویکرد جامعه‌محوری پلیس به مردم ارائه شد.

وی ضمن قدردانی از خدمات همکارانش، افزود: شهادت افتخاری است که نصیبشان خواهد شد، امثال پوریا عبادی‌ها کم نیستند، شهدا همه شاخص هستند

مفخمی شهرستانی با بیان اینکه عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ باعث خوشحالی دنیای اسلام شد، عنوان کرد: در عملیات صادق یک سانسورهای خبری درخصوص ضربه‌های وارده به دشمن صورت گرفت اما در مرحله دوم نباید لرزیدن نتانیاهو را فراموش کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران تاکید کرد: شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان راه مقاومت را هموار و در نهایت جبهه مقاومت را پیروز خواهد کرد، موضوع مقاومت یک فرهنگ است و باید ترویج شود.

این مسئول شعار هفته نظامی امسال را “پلیس هوشمند مردم قانون‌مدار” اعلام کرد و گفت: در بخش تماس مردم با ۱۱۰، بالغ بر یک میلیون و ۱۷۹هزار تماس در ۶ ماه اخیر گرفته شد که ۵۰۰ مورد راهنمایی پلیس به شهروندان بود.

وی با اشاره به مسافرپذیر بودن مازندران، یادآور شد: در ۶ ماه اخیر ۱۵ میلیون و ۹۷۵ هزار ورودی خودروها و در مجموع ۳۱ میلیون ورودی و خروجی خودروها به استان بود که نشان از افزایش ترددها دارد.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در بخش گواهینامه بالغ بر ۴۴ درصد خدمات همکاران راهبر در این حوزه افزایش یافت، در بحث تعلیم رانندگی شاهد افزایش ۲درصدی هستیم، حدود ۴۷۳هزار و ۳۶۱ نفر برای ارائه خدمات در تعلیمات رانندگی مراجعه کردند.

فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۱۷درصدی خدمات به خودروها و موتور خبر داد و گفت: کنترل ناوگان عمومی با رویکرد هوشمندسازی در حال انجام است، ۲۵درصد افزایش اعمال قانون در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه ما دیگر برگه جریمه کاغذی نداریم، بیان کرد: شاهد کاهش ۱۶درصدی تصادفات در ۶ ماهه اخیر بودیم یعنی از ۳۴۹نفر به ۲۱۶ نفر رسید، اما متاسفانه مصدومین تصادفاتمان بالاست، ۱۷درصد افزایش مصدومین تصادفات را داریم‌ که ۵۴درصد کاربران در تصادفات درون‌شهری عابر پیاده و ۳۳درصد موتورسیکلت هستند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اخیر شاهد ۷۱ مورد بزرگ زمین‌خواری با ارزش ۱۴هزار میلیارد ریالی بودیم، یک تن و ۶۰۰ کیلو مواد مخدر در این مدت کشف شد، افزایش ۱۱درصدی دستگیری خورده‌فروشان و ۱۵۹درصدی معتاد متجاهر را داشتیم.

مفخمی شهرستانی شماره تماس 096380 را برای ارتباط مردم با پلیس فتا اعلام کرد و برای کاهش جرائم سایبری موثر دانست و گفت: الان پاسخ به استعلامات برای اصناف توسط پلیس اماکن به‌صورت سامانه‌ای است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به ترد ۶۴درصدی اتباع غیرمجاز عنوان کرد: در این مدت دسترسی مردم به بنده و همکاران را بیشتر کردیم، روزهای دوشنبه در مسجد ملاقات با مردم داریم.

این مسئول شماره تماس گویای 096580 برای ارتباط و دریافت مشاوره از پلیس اعلام و تصریح کرد: ۵۵۲ مورد ویژه ارائه شد که ۳۱ نفر مجرمین خاص بودند واحد مشاوره این موضوع را حل کرد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه پلیس من بدون مراجعه حضوری خدمت دریافت کنند، گفت: ۱۵۵هزار نفر با مراجعه به کلانتری‌های ما خدمت گرفتند، نصب پابند الکترونیک برای سارقین سابقه‌دار اقدام دیگری است که دنبال می‌کنیم.

مفخمی شهرستانی از آغاز ساخت هزار مسکن برای همکاران انتظامی مازندران خبر داد و گفت: موضوع معیشت پلیس همواره مورد توجه ماست.

فرمانده انتظامی مازندران به کاهش ۳۵درصدی وقوع قتل و کشف ۹۵درصدی آن در استان اشاره کرد و گفت: مازندران براساس نرخ جمعیت به وسعت در سرقت رتبه ۱۵ کشوری، قتل رتبه ۳۰ کشور، نزاع و درگیری رتبه ۲۵ و دستگیرشدگان رتبه ۱۱ کشور را داریم.

 

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *