اجتماعی 31 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پرداخت زکات فطره بر همه واجب است/ جزییاتی از نحوه پرداخت فطریه

نماینده ولی فقیه در مازندران درباره نحوه پرداخت زکات فطره و جزییات آن توضیح داد و تاکید کرد: زکات فطره ربطی به روزه‌داری چه با عذر چه بی عذر ندارد و بر همه واجب است.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین،

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، زکات فطریه را یکی از واجبات مالی دانست و اظهار کرد: در پایان ماه مبارک رمضان و اولین شب ماه شوال باید این زکات پرداخت شود.

وی افزود: زکات بدن در مقابل زکات مال قرار دارد و تاثیر آن برای دفع بلا، زیادی و برکت عمر و مال زیاد است، بر هر مرد و زنی که خودش سرپرست باشد و خرج خودش و دیگران را میدهد واجب است برای افراد تحت تکفل و خودش این زکات را بپردازد.

آیت الله محمدی لایینی زمان واجب شدن این زکات را غروب آخرین روز ماه رمضان و اولین شب ماه شوال اعلام کرد و گفت: پرداختن زکات فطره تا ظهر روز عید فطر است که بهتر است تا قبل از نماز عیدفطر پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر چنانچه به فقیر و نیازمند دسترسی ندارید زکات فطره را کنار بگذارید تا بعدا بپردازید.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اگر چنانچه کسی زکات فطره را نپرداخت و کنار هم نگذاشت از ظهر عید فطر گذشت قصد ادا و قضا کند و بپردازد، عنوان کرد: مقدارش برای هر نفری یک من یا سه کیلو طعام شامل؛ گندم، آرد، نان یا برنج است.

این مسئول همچنین یادآور شد: بهتر این است که از همان چیزهایی که مصرف می‌کند بپردازد مثلا نصفش را نان و نصفش را برنج حساب کنند، در یک خانواده چهار نفره دو کیلو برنج و دو کیلو نان را حساب کنند.

وی اضافه کرد: گندم را کیلویی ۲۰هزار تومان و برنج را کیلویی ۱۰۰ هزار تومان حساب کردند که به ازای هر نفر سه کیلو محاسبه می‌شود.

آیت الله محمدی لایینی در پاسخ به این سوال که زکات فطره را باید به چه کسی پرداخت کرد، گفت: باید به کسی پرداخت شود که به خرج سالانه خود نمی‌رسد نه اینکه کسی باشد که اصلا درآمد نداشته باشد، اولویت به فامیل‌هاست.

نماینده ولی فقیه در پایان تاکید کرد: زکات فطره ربطی به روزه‌داری چه با عذر چه بی عذر ندارد و بر همه واجب است که زکات فطره را بپردازد، بر جنینی که در شکم است و متولد نشده زکات فطره واجب نیست و بر کسانی واجب است که در این دنیا هستند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *