اجتماعی 22 تیر 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وقتی شیرخوارگان رخت عزا بر تن کردند

همزمان با اولین جمعه از محرم امسال مراسم پر حزن و اندوه شیرخوارگان حسینی با حضور و عزاداری نوزادان و قنداقه‌های سبز و سفیدپوش در مصلای ساری برگزار شد.

به گزارش طاهر آنلاین، مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه ۶ محرم، ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مرکز مازندران برگزار شد.

مهمانان ۶ ماهه امام حسین (ع) فقط مادران دارای نوزاد شیرخوار نبودند، نوزادان هم پسر و هم دختر لباس‌های سبز و سفید با سربند مزین به نام طفلِ شهید کربلا “حضرت علی اصغر (ع)” بر سر داشتند.

در همان بدو ورود پذیرایی با شیر، شربت و آب بود، مشاهده همین صحنه کافی بود تا بغض پنهان شده از محرم سال گذشته تاکنون در گلو بترکد و چشم‌ها بارانی شود.

حضرت علی اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین(ع) در حالی که تنها ۶ ماه داشت در واقعه کربلا در حالی که تشنه بود با تیر سه شعبه به شهادت رسید.

بعد از اینکه یزیدیان آب را بر روی کاروان امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان بستند، بانو رباب (س) مادر حضرت علی اصغر (ع) به‌دلیل تحمل تشنگی زیاد شیری در بدن نداشت که به طفل شیرخوارش بخوراند، گلوی حضرت خشک شده بود…

اگر چه همه ما ماجرای بی‌رحمی و ظلم حرمله قاتل حضرت علی اصغر (ع) را می‌دانیم اما مگر می‌شود در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت کرد و اینها را مرور نکرد؟

مراسم با شعرخوانی و مرثیه‌خوانی در مدح علی اصغر (ع) آغاز شد، مادرانی که طفل شیرخوار در بغل داشتند بدون آرام و قرار ایستاده قنداقه‌های خود را بالای دست نگه داشتند، با اینکه مطمئن بودند اینجا حرمله‌ای وجود ندارد اما قهقه می‌زدند.

یکی به گلوی فرزندش نگاه می‌کرد و نوازشش می‌داد، دیگری مشغول شیر دادن بودند، مادری دیگر به طفلش آب می‌داد و همه با هم گریه می‌کردند، ازدحام جمعیت به حدی شد که دیگر جایی برای سوزن انداختن نبود.

مانیتور موجود در گوشه‌ مصلی تصاویری از صحن و سرای حرم سیدالشهدا (ع) در کربلا را نشان می‌داد و دل‌ها را روانه می‌کرد‌.

بعد از پایان مدیحه‌سرایی نوبت به سخنرانی سخنران حمزه حیدری رسید، او با تاکید بر اینکه روح سیدالشهدا (ع) به زوارش نظر خاصی دارد، گفت که زائر حسین (ع) احترام دارد و فرشتگان اشک‌های شما را جمع می‌کنند.

وی خطاب به خواهران حاضر در مراسم اعلام کرد که پشت امامت و ولایت باشید که اگر نباشید حسین باری دیگر در کربلا ذبح می‌شود.

حیدری پس از آن روضه خواند و محفل حال و هوای عزا به خود گرفت.

در بخش دیگری از مراسم حضار با مادران غزه که شیرخواره‌هایشان را از دست دادند همدردی کردند و در روز جمعه روزی که متعلق به امام زمان (عج) دعای فرج آقا را زمزمه کردند.

نوبت به مداحی رسید و حاج سید ایمان حسینی میکروفن را به دست گرفت، پس از مداحی در وصف مظلومیت و شهادت شهید ۶ ماهه واقعه عاشورا، عهد نامه امام زمانی قرائت شد.

پس از آن همه گهواره سبز رنگ مزین به پرچم حضرت علی اصغر (ع) را که توسط چند تن از خادمان حمل می‌شد را با گل و گلاب بدرقه کردند.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *