اجتماعی 04 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ورود ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی به شهرستان ساری

فرماندار ساری با اعلام اینکه از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۱۵۰ هزار مسافر وارد شهرستان ساری شدند و شاهد اقامت ۴۷ هزار نفر شب را در مرکز مازندران بودیم، گفت: با توجه به زائرسراهایی که در آستانه امامزاده عباس با ۱۶ سوئیت و تکیه پهنه کلا با۱۴ سوئیت و ۱۱۰ اتاق وجود دارد مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین_ مهوش محمودی| محمدعلی نوبخت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، مهم‌ترین رویکرد ستاد خدمات سفر در شهرستان ساری است. ‎

وی با اشاره به تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان، ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در این ایام را مهم‌ترین رویکرد ستاد خدمات سفر در شهرستان ساری دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز باید برنامه ریزی لازم در این خصوص را داشته باشند تا با آمادگی کامل میزبانی مطلوبی ارائه شود.

فرماندار شهرستان ساری به نحوه خدمات‌رسانی واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی‌هایی از پیش تعیین شده تا کنون مشکلی در ارائه خدمات پیش نیامده است.

فرماندار مرکز مازندران با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی مستقر در ستاد خدمات سفر تا پایان ایام نوروز در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: اداره گردشگری و میراث فرهنگی نبض ستاد خدمات سفر است. از این‌رو برنامه ریزی مطلوبی در جهت ارائه خدمات گردشگری، تفریحی و اماکن دیدنی در این ایام انجام شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری اظهار کرد: حسب دستور استاندار مازندران به منظور اسکان مسافران نوروزی در تفرجگاه‌های جنگلی و ساحلی، ۳۰ مدرسه و ۲۰۰ کلاس آماده اسکان و پذیرایی از مسافران در سطح شهرستان در حال انجام است.

محمدعلی نوبخت افزود: همچنین ۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و پایگاه اورژانس نوروزی در آماده باش کامل جهت خدمات رسانی به مردم و مسافران قرار دارند.

وی با اعلام اینکه دربارش برف سنگین محور کیاسر به سمنان، بازگشایی مسیرها به طورکامل انجام شده است و حادثه‌ای تا این لحظه متوجه همشهریان و مسافران نشد، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، تمهیدات لازم جهت امداد جاده‌ای و اسکان مسافران در شرایط جوی نابسامان دیده شده است.

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: ۵ بنای میراثی و گردشگری در شهرستان ساری ثبت ملی است که با شروع سفرهای نوروزی امسال ۳ هزار و۱۹۷ نفر از این بناهای تاریخی بازدید داشتند که از این تعداد۶۲۷ نفر مسافر خارجی بودند.

محمدعلی نوبخت افزود: یک هزار و ۵۰۴ نفر از مجموعه تاریخی فرح آباد بازدید کردند که ۶۲۲ نفر گردشگر خارجی بودند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۸۷ نفر از موزه خانه کلبادی و ۲۵۲ نفر هم از موزه وستمین بازدید داشتند، یادآور شد: ۲۲۷ نفر از موزه قرآنی خانه رضایی کلانتری کیاسر بازدید کردند که ۵ نفر گردشگر خارجی بودند.

وی در پایان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های متعدد عرضه و توزیع اقلام مختلف از جمله نمایشگاه نیاوران، نمایشگاه گل و گیاه و کشاورزی در ورودی میدان امام(ره)، پارک ملل و بوستان ولایت ساری در جهت تنظیم اقلام اساسی بازار و خدمت رسانی مطلوب به مردم و مسافران گام‌های موثری برداشته شده است.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *