اجتماعی 22 مهر 1403 - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واحد ۳ بخار نيروگاه نكا برای تعمیرات از مدار تولید خارج شد

معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت. واحد ۳ بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا به منظور انجام تعميرات اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار تولید خارج شد.

به گزارش طاهر آنلاین، سید موسی نظام زاده با اعلام این خبر افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبكه برق کشور از هجدهم مهرماه به مدت ۱۱۰ روز از مدار تولید خارج و تحت تعميرات اساسی قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم آمادگی واحدها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان گفت: همه ساله در آغاز نیمه دوم سال واحدهای نیروگاه برای حصول اطمینان از عملکرد و تولید پایدار انرژی در فصل تابستان طبق برنامه و دستورالعمل ها تحت بازدید، تعمیرات میاندوره ای و اساسی قرار می گیرد که بر این اساس برای فصل تعمیرات امسال، پروژه ها و برنامه های متعدد تعمیراتی پیشبینی شده که از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده به تناوب در همه واحدهای نیروگاه بخار و بلوک سیکل ترکیبی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با انجام تعمیرات اساسی این واحد علاوه بر اجرای هشت هزار فعالیت پیشبینی شده در برنامه زمانبندی، تعداد ۱۳۵ پروژه نیز اجرا خواهد شد که از اهم پروژه ها می توان به تعویض لوله های رهیت یک و دو و پنلهای سقف بویلر( دیگ بخار)، ساخت و تعویض بسکتهای لایه گرم و سرد ایرپری هیتر(پیش گرمکن هوا)، تعویض لوله های استیم کوئل، پره های ثابت و متحرک ردیف یک توربین فشار ضعیف، ورقهای کانال دود و دودکش، لوله های آب و کف مخازن سوخت، ورق های ویندباکس کانال هوای ورودی به مشعلهای بویلر، رنگ آمیزی استراکچر واحد، انجام تستهای غیرمخرب (NDT ) بازسازی والوها، تعمیرات اساسی باند و فاین اسکرین، دم گیتها، بازسازی قاب توریها، تعمیرات اساسی در بخشهای الکتریک، ابزاردقیق، شیمی و… اشاره نمود.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *