اجتماعی 20 بهمن 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

هزار نفر از مردم روستاهای ساری از آب شرب بهره مند شدند

با بهره برداری از طرحهای آبرسانی به روستاهای شهرستان ساری طی نهمین روز دهه مبارک فجر، بیش از ۱۰۴ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی و افزایش ظرفیت تامین و ذخیره آب برخوردار شدند.

به گزارش طاهر آنلاین، در مراسم بهره برداری از طرحهای آبرسانی به روستاهای ساری ،مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به طرح محرومیت زدایی و آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور اظهار داشت: ۲۰۰ روستای مازندران در گام اول در این طرح قرار گرفتند که در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها با تخصیص اعتبارات لازم در حال اجراست.

بهزاد برارزاده از تدوین ۲۳۶۰ برنامه و ارسال برای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای عملیاتی شدن طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: پس از تدوین کتابچه تنش آبی کسی باور نداشت که مازندران دچار این دغدغه مهم باشد در همین راستا با پیگیریهای فراوان توانستیم اعتبارات تنش آبی را از ۳ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

او در خصوص مشخصات عملیات اجرایی طرحهای آبرسانی به روستاهای ورکی،لارما،شکتا و بهسازی چاههای شهرستان ساری گفت: در این طرح عملیاتی شامل حفر یک حلقه چاه با دبی ۵ لیتر در ثانیه، بهسازی ۵ حلقه چاه با آبدهی ۳۱۵ لیتر در ثانیه،احداث و بازسازی ۵ باب مخازن ذخیره به حجم ۹۷۰ متر مکعب همچنین اجرای خط انتقال به طول ۹ هزار متر و ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال اجراء شده است.

در ادامه نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس طی سخنان کوتاهی از کارکنان شرکت در اجرای پروژه های آبرسانی به ویژه در مناطق روستایی و رفع دغدغه های مردم قدردانی کردند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *