اخبار استان 31 خرداد 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مهرواره “هوای نو” قبل از محرم جاری معرفی می‌شود/ ادامه طرح زندگی با آیه‌ها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از معرفی مهرواره "هوای نو" قبل از محرم امسال خبر داد و گفت: طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک زمان اجرا شد که در ماه محرم هم ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار امروز در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی از اول تیر آغاز می‌شود.

وی افزود: تبلیغ انتشار خوبی‌ها، نشر معارف و احیای امر اهل بیت (ع) است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری اجتماعات دینی و مذهبی در حوزه ملی را برعهده دارد و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی تبیین موثر اسلام ناب، گفتمان‌سازی و رصد و مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغ برای به‌ویژه هسته‌های مرکزی مذهبی و دینی است‌.

حجت الاسلام شریف تبار تصریح کرد: در سازمان تبلیغات استان مازندران بیش از ۴هزار و ۵۰۰ هیات و بیش از ۴هزار مداح و ذاکر اهل بیت (ع)، ۲۵۰ کانون فرهنگی و تبلیغی ، بیش از ۹۳۲ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی و جامعه بیش از ۴هزار نفری مبلغان و هزار و ۲۳۰ نفری مبلغات و مجموعه‌های دیگر فعالیت دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد: در محرم سال ۱۴۰۲، اعزام بیش از ۳هزار و ۳۰۰ روحانیون و مبلغان دینی انجام شد و در مجموع در سال گذشته ۱۱هزار و ۴۰۶ نفر مبلغ جهت تبلیغ اعزام شدند.

این مسئول ادامه داد: پارسال ۹۷ همایش آموزشی توجیهی را در این میدان داشتیم و در هفت عرصه ۲۵هزار جلد کتاب تحت عنوان مبلغان توزیع شد.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه شمع یا شبکه مبلغان در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شناسنامه تبلیغی ۲هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت شده است.

حجت الاسلام شریف تبار یادآور شد: در سال گذشته؛ آموزش و توانمندسازی در حوزه تولید محتوا به ائمه جماعت با برگزاری ۶۰ کارگاه، همکاری با بحث اعزام ائمه جماعات به مدارس، اعزام ۲۰۰ نفر مبلغان نماز به مدارس، اعزام مبلغان به ۲۵ پایگاه ساحلی برای برپایی نماز و اقامه آن برای سواحل و تفرجگاه‌ها و ۱۱۰ مسجد و نمازخانه بین راهی، برگزاری مهرواره “بانور و محله همدل” با حضور بیش از ۲هزار بانوی فعال و کسب رتبه کشوری توسط استان انجام شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از معرفی مهرواره “هوای نو” قبل از محرم امسال خبر داد و گفت: هیئاتی که حرف تازه‌ای دارند می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند، البته مازندران تاکنون در عرصه هیئت در چند حوزه رتبه یک کشوری را داشت که نشان از پویایی هیئات دارد، هیئت را میتوان نهاد ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست‌.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای عالی ستایشگری استان در سال گذشته، گفت: این شورا به امر تنظیم امور و ستایشگری کلان در امر ستایش اهل بیت (ع) می‌پردازد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۳۵۵ مسجد در مازندران به برگزاری امر اعتکاف پرداختند که با شرکت ۲۳هزار نفر همراه بودبیش از ۶۵ درصد از جمعیت از بین نوجوانان بودند، ۲۵دوره آموزشی ویژه کنشگران فرهنگی و فعالان موثر به ظرفیت ۴هزار و ۷۰۰ نفر برگزار کردیم.

حجت الاسلام شریف تبار از برگزاری ۴۵ اجتماع بزرگ، ۱۵۰ مورد تجلیل از بانوان موفق و محجبه، راه‌اندازی پاتوق گفت‌گو با محوریت حجاب خبر داد و گفت: در حوزه مشاوره باهدف سود جمعیتی در سال ۱۴۰۲ سه بحث آسیب‌های تک فرزندی، سقط جنین و شکوه مادری را مدنظر قرار دادیم.

رئیس سازمان تبلیغات مازندران با بیان اینکه ساماندهی امر مبلغ‌ها در حوزه بانوان باید هدفمند اتفاق بی‌افتد، گفت: در این راستا شبکه تبلیغی “صبرا و اسما” را راه‌اندازی کردیم.

این مسئول اضافه کرد: طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک زمان اجرا شد که در ماه محرم هم ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها نهادی که مدرک حفظ قرآن را اعطا می‌کند سازمان تبلیغات است، اعلام کرد: اینجا در چهار عرصه مدرک دارای مجوز در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *