اجتماعی 17 مهر 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مرگ ۲۱نفر با مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۲۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند که اجساد جهت بررسی به پزشکی قانونی ارجاع شد.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی افزود: از ۲۱ نفری که در این بازه زمانی بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند، ۱۸ مرد و ما بقی زن هستند.

عضو شورای قضایی استان ضمن هشدار به خانواده ها که مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند، افزود: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمپ شده نیز در اغلب موارد درکارگاه های زیرزمینی تهیه و پلمپ می شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ، تصریح کرد: الکل متانول بی رنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سی سی از آن موجب کوری و نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰سی سی موجب مرگ میشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت مصرف الکل و بروز علائم سر درد ، سرگیجه و تاری دید به اولین مرکز درمانی مراجعه نمایند زیرا ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول می باشد.

این مقام اجرایی استان تاکید کرد: پزشکان مراکز درمانی و اورژانس در خصوص علائم مسمومیت متانول باید اگاهی کامل داشته باشند چرا که درمان به موقع موجب پیشگیری از نابینایی و نارسایی کلیوی می شود.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *