اخبار استان 17 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مرکز علمی و کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران را بیشتر بشناسیم

رئیس مرکز علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: در حال حاضر مرکز دانشگاهی علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با حضور ۱۱۰ استاد برجسته در ۲۱ رشته مختلف با حضور ۶۵۰ دانشجو عزم خود را برای تربیت نیروی ماهر و به‌نوعی کارآفرین جزم کرده است.

محمدامید محمدی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار طاهر آنلاین ضمن تبریک به مناسبت ۱۸ مهرماه سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی که مصادف با دهمین سالگرد تاسیس مرکز علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است، با اشاره به جزییاتی از عملکرد مرکز علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، با بیان اینکه این مرکز در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده اظهار کرد: بخشی از دانشجویان کارکنان شرکت یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر و بخش دیگری دانشجویان آزاد هستند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در ۲۱ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد، افزود: اولویت استخدامی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی این شرکت است تا جایی که هر ساله باتوجه به فراخوان تعدادی از دانشجویان این مرکز به‌عنوان نیروی استخدامی در شرکت فعالیت خواهند کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه هدف این دانشگاه پرورش نیروی مهارتی است، اعلام کرد: در حال حاضر ۶۵۰ دانشجوی فعال در این مرکز در رشته‌های مختلفی اعم از؛ خمیر کاغذ، مدیریت کسب و کار، روابط عمومی فناوری و اطلاعات، حسابداری، هتل‌داری، مکانیک، تاسیسات، برق صنعتی، منابع طبیعی و جنگل‌داری، گیاه پزشکی ، گیاهان دارویی و معطر، پرورش زنبور عسل و غیره مشغول تحصیل هستند.

محمدی ادامه داد: دانشجویان بدون آزمون با دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر از طریق سنجش وارد مرکز دانشگاهی علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خواهند شد.

وی با اشاره به هزینه‌های پرداختی دانشجویان، گفت: حداکثر پرداختی دانشجویان به مرکز در حال حاضر به ازای هر ترم حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که دانشگاه در این راستا اقدام به اعطای بسته‌های ویژه از قبیل پرداخت دو نوع وام؛ قرض‌الحسنه بانک مهر ۴ درصد و وام وزارت علوم (با پرداخت اقساط ۶ماه بعد از زمان فارغ‌التحصیلی) کرده است.

محمدی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشگاه، عنوان کرد: این دانشگاه در بخش آموزش رشته‌های خمیر و کاغذ، منابع طبیعی و جنگلداری، گیاه پزشکی و زنبور عسل جزو معدود دانشگاه‌ها در سطح کشور است، از طرفی کلاس‌های عملی دانشگاه با هماهنگی صورت گرفته در کارگاههای تخصصی شرکت برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه در پذیرش دانشجو محدودیت رشته، مدرک و سن مطرح نیست، به فعالیت موثر مرکز شتاب و نوآوری اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت در این مرکز از سال ۱۳۹۹ با برگزاری اولین رویداد ملی شتاب در صنعت چوب و کاغذ وارد فاز اجرایی شد که در سال اول ۲۵ طرح از تمام کشور دریافت و در سال ۱۴۰۰، ۱۱۵ طرح دریافت شد که ایده برتر این رویداد در حوزه کارخانه کود آلی شرکت صنایع چوب و کاغذ در دهه فجر ۱۴۰۰ اجرایی شد که در نهایت ۱۸ میلیارد تومان به نفع شرکت سودآوری داشت‌.

رئیس مرکز علمی و کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اضافه کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی. انجمن علمی دانشجویی برای رشته‌های کشاورزی، در اختیار قرار دادن ۵ هزار متر زمین زراعی به انجمن دانشجویی به‌عنوان مزرعه تحقیقاتی، فعالیت دفتر ارتباط با صنعت به‌طور مستقیم و غیره … از جمله اقدامات دیگر این مرکز اعلام کرد.

این مسئول یادآور شد: هدفمان تربیت کارمند نیست بلکه تربیت نیروی ماهر و کارفرماست، اینکه دانشجو بتواند مهارت لازم را کسب کندو یا پس از فارغ‌التحصیلی شرکتی راه‌اندازی کند هدفی است که مرکز علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر آن تاکید دارد.

وی همچنین این رشد و بالندگی را مدیون حمایت و نقش ویژه مدیریت عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران جناب اقای دکتر امید نیکنژاد و اعضای هیات مدیره و همچنین ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مازندران جناب آقای دکتر شیخ السلامی دانسته است. و از زحمات اساتید مرکز نیز هم تقدیر و تشکر کرده است.

گفتنی است، این دانشگاه در جاده ساری کیاسر روبروی درب اصلی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران قرار دارد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *