اخبار استان 24 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدارس وابسته به حوزه علمیه در مازندران راه‌اندازی خواهند شد

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش مازندران و حوزه علمیه استان جهت راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، حسین کمالی مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در جلسه با مدیر حوزه های علمیه مازندران اظهار داشت: آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه علمیه برای پیشبرد برنامه های آموزشی و تقویتی باید بهره ببرد.

وی افزود: آموزش و پرورش نهاد اجتماعی،فرهنگی، آموزشی و تربیتی است و بر اساس سند تحول بنیادین شش ساحت وجود دارد و باید این ساحتها در دانش آموزان تقویت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ساحت تعلیم و تربیت عبادی، سیاسی، زیستی، هنری، اعتقادی، فناوری، علمی و… تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این ساحت های تعلیم و تربیت را محقق کنیم ، نیازمند همکاری و تفاهم با همه نهادهای مرتبط هستیم.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش با همکاری ، مَدَد و تعامل با سایر دستگاه ها و استفاده از ظرفیت‌ها، می تواند به اهداف دست یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران افزود: ارکان تربیت در سند تحول بنیادین شامل خانواده، رسانه، نهادهای انقلابی دولتی و غیر دولتی و آموزش و پرورش است و با کامل بودن این اساس ، استحکام و قوام صورت می گیرد .

همچنین حجت الاسلام اسماعیلی، مدیر حوزه های علمیه استان اظهار داشت: حوزه علمیه یکی از مهمترین وظایف خود را احیای تمدن نوین  اسلامی می داند.

وی افزود: دو نکته که در احیای تمدن نوین اسلامی اثرگذار بوده و نقش مهم دارد ،  شامل تولید فکر و پرورش افراد  است که هر دو مورد در نهادهای آموزشی و پرورشی ازجمله حوزه علمیه و آموزش و پرورش و سایر نهاد ها است.

مدیر حوزه های علمیه مازندران تصریح کرد: با کمک و همراهی دو نهاد فرهنگی و آموزشی در مسیر تمدن نوین اسلامی با پرورش افراد  متعهد و متخصص در خدمت نظام و انقلاب می توانیم ، گام های موثری برداریم.

وی در ادامه گفت: همه تلاش ما این است که با همکاری یکدیگر مدارس وابسته به حوزه علمیه را گسترش دهیم و به نتایج خوبی دست یابیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده از همکاری و تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تقدیر کرد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *