اجتماعی 19 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مازندران 5000 گروه جهادی دارد/ جهاد اردیبهشتی بسیج سازندگی با همکاری 4000 گروه

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا گفت: حدود ۵ هزار گروه جهادی در مازندران داریم، که ۴ هزار گروه جهادی تخصصی در ۲۲ رشته در ۱۰ روز رزمایش جهادگران فاطمی ۳ از روز ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت در جای جای استان مشغول به خدمت رسانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سرهنگ محمدمهدی اقبال پور طی گفتگویی به‌مناسبت شروع هفته بسیج سازندگی ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی، اظهار کرد: در سال گذشته تا به امروز در حوزه ۱۰ گانه بسیج سازندگی در مناطق مختلف مازندران اقدامات مهمی انجام داده است.

وی افزود: در حوزه آبرسانی که در واقع اولویت فوری ما در استان است تقریبا ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی (ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که سردار مسلمی رئیس قرارگاه و بسیج سازندگی مجری کار) شامل ۱۰ شهرستان ۲۰۰ روستای تحت پوشش، شروع شده و تا الان نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، حدود ۱۵۰ کیلومتر حفاری و لوله گذاری و بالغ بر ۷۵ مخزن به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب احداث شد؛ که این پروژه ۳ ساله است و درتلاش هستیم در زمان کوتاه با کیفیت بهتر این پروژه را به اتمام برسانیم.

سرهنگ اقبال پور ادامه داد: در فاز اول ۳۰۰ میلیارد تومان و در فاز دوم نیز ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی با همکاری خوب شرکت آبفا یک کار تیمی مشترک و جهادی در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی، که حوزه راه است و بعد از امنیت راه محور پیشرفت توسعه است و در جایی که راه ساماندهی نشود نمی‌توان هزینه تولید را بویژه در محلات کاهش داد، ۲۰۰ کیلومتر جاده‌سازی از سال گذشته تا به امروز در دست ساخت است و حدود ۴۰ پروژه در حوزه راه در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه حوزه راه‌های بین مزارع هم ۱۰۰ کیلومتر در سال گذشته احداث شد، اعلام کرد: کشاورزان از این راه بهره‌مند شدند و هدف‌گذاری شده در سال آتی نیز مابقی راه‌های روستایی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فوری و اولویت دار دیگر، ساخت مسکن محرومین است، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴۰۰ واحد مسکن ساخته و تحویل نیازمندان شد، ۲۰۰۰ واحد مسکن دیگر نیز در دست اقدام است؛ و هدفگذاری شده تا پایان سال ۱۰۰۰ واحد مسکن نیز ساخته و تحویل می‌شود، اگر در این دو سه سال و سال اینده ساخت ۳ هزار مسکن از کمیته امداد دیگر بخش‌های دیگر استان را تحت پوشش دادیم که این کار با فوریت در حال انجام است.

سرهنگ اقبال پور بیان کرد: حوزه شعار سال که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، بسیج سازندگی ورود پیدا کرد. حوزه بسیج سازندگی حوزه راه اندازی مساغل خُرد است که تقریبا ۳۳۳ عنوان دارد که ۸۰ عنوان مشاغل آن بسیار مهم است و آموزش آن را در دستور کار قرار دادیم . ۷۵ هزار نفر در سال گذشته آموزش اشتغالزایی داده شدند. چهار هزار نفر از ۱۴۰۰ صندوق قرض الحسنه محله محور اشتغالزا تسهیلات دریافت کردند. که بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان موجودی دارد. تسهیلات این صندوق‌ها از ۱۰ تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا گفت: با قدردانی از استاندار ولایی و از مجموعه اقتصادی استانداری و برخی از شعب بانک‌ها هم ۳ هزار نفر را برای دریافت تسهیلات اشتغالزا به بانک معرفی کردیم، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان، که در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزات قیمت واگذار شد و یک هزار نفر وام را دریافت کردند.

وی همچنین بیان کرد: امیدواریم بانک‌ها در ماه‌های باقی مانده تسهیلات را ارئه دهند تا سقف ۳ هزار نفر ما وام را برای مراکز واحد‌های تولیدی کوچک دریافت کنند.

سرهنگ اقبال پور ادامه داد: تربیت کارآفرین بخشی از مسئولیت بسیج سازندگی است که نسبت به جمعیت استان نسبت به کارآفرین عدد قابل قبولی نیست. آموزش عامل بسیار موثر و کم هزینه در امر کارآفرینی است. ۱۰ دهکده ه اقتصاد مقاومتی در مازندران راه اندازی و در حال راه اندازی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه
کشاورزی مهم ترین رشته آموزشی در این دهکده ها است، عنوان کرد: جوانان به سمت اره اندازی مشاغل در حوزه کشاروزی در این دهکده ها آموزش داده می شوند از دام و طیور تا ابزی پروی و باغ و باغات است.

این مسئول تاکید کرد: در حوزه خدمات اجتماعی (بهداشت و کمک‌های مومنانه) در سال گذشته کمک‌های بزرگی انجام شد. هزار میلیارد تومان در حوزه کمک‌های مومنانه توسط مجمع خیرین و مجموعه سپاه کربلا به نیازمندان کمک شد.

وی با اعلام اینکه حدود ۵ هزار گروه جهادی در مازندران داریم، اذعان داشت: ۴ هزار گروه جهادی تخصصی در ۲۲ رشته در ۱۰ روز رزمایش جهادگران فاطمی ۳ از روز ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت در جای جای استان مشغول به خدمت رسانی در حوزه‌های پزشکی، آموزش، عمران، کمک مومنانه، فنی و مهندسی و حوزه‌های عمومی به مردم می‌شوند تا حوزه محرومیت و فقر در استان کاهش داده شود. از فعالیت مخلصانه گروه‌های جهادی در استان که سفیران کار و تلاش هستند قدردانی می‌کنم.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *