اجتماعی 13 دی 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مازندران؛ میزبان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور خواهد شد

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور به میزبانی مازندران با حضور ۱۹ گروه نمایشی از ۹ استان از ۱۸ الی ۲۱ دی ماه در مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش طاهر آنلاین، حسین جوادی در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور، اظهار کرد: ایستادگی پای فرهنگ و هنر در سخت‌ترین شرایط قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره بدون حمایت از اصحاب رسانه ممکن پذیر نیست، افزود: قطعا حاضران در این جشنواره سفیران فرهنگ و هنر خواهند بود.

جوادی با بیان اینکه بخش مهمی از جشنواره تئاتر فجر را مازندران میزبانی خواهد کرد، گفت: این جشنواره در شرایطی اتفاق می‌افتد جا با یک سری تحریم‌های هنری مواجه هستیم گه شاهد ارتباط تنگاانگی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مازندران دارای بهترین چهره‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای است و کارهای خوبی در استان ارائه شده است.

این مسئول با بیان اینکه تئاتر و نمایش در استان مازندران دارای علاقمندان زیادی است، گفت: چندی پیش جشنواره تئاتر استان برگزار شد و منتخبان به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و دو نمایش از بابلسر و ساری به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر راه یافتند.

وی ادامه داد: مازندران در جشنواره منطقه‌ای از ۹ استان میزبانی می‌کند و ۱۹ گروه از این استان به مدت پنج روز در استان رقابت خواهند کرد.

جوادی برپایی جشنواره تئاتر را رخداد بسیار مهمی در استان برشمرد و گفت: ۱۰رشته مهم در استان احصاء شد و هر رشته تخصصی در یک شهرستان استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سوادکوه را حوزه تخصصی فرهنگ بومی، تنکابن در حوزه تئاتر از جمله مناطق تقسیم شده به شمار می‌رود، گفت: قرار است شهرهای استان به صورت تخصصی به رشته‌های هنری بپردازند.

*اختتامیه جشنواره ۲۱ دی ماه در تالار فرهنگی هنری مرکز استان برگزار می‌شود‌

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: در استان مازندران باتوجه به موقعیت استثنایی و طبیعی پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه فرهنگی و هنری وجود دارد.

محمدتقی روحی با بیان اینکه میزبان ۱۹ گروه نمایشی از ۹ استان کشور هستیم، تصریح کرد: از ۱۸ الی ۲۱ دی ماه، با برنامه‌ریزی‌های کلان گروه‌های نمایشی شامل؛ دو گروه از تهران دو گروه از استان گلستان، دو گروه از سمنان، دو گروه از شاهرود، دو گروه از قزوین، دو گروه از استان خراسان رضوی، دو گروه از مشهد و غیره به این استان دعوت شدند.

روحی خاطرنشان کرد: استان مازندران مهمان استان فارس است برگزیدگان این جشنواره برای جشنواره ملی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی و سالن حوزه هنری و دو سالن بلک باکس برای برگزاری جشنواره درنظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه مراسم اختتامیه ۲۱ دی ماه در تالار فرهنگی هنری مرکز استان برگزار می‌شود‌، اعلام کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره برای میزبانی از حدود ۵۰۰ نفر مهمان، بیش از ۲۳۰ نفر شرکت‌کننده با وجود محدودیت تامین اعتبارات در مازندران آمادگی وجود دارد.

وی همچنین در پایان اذعان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران چهار شبانه‌روز پذیرای این ۱۹گروه نمایشی است، در این مدت ۶۰نفر اعضای کمیته‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تلاش می‌کنند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *