اخبار استان 24 شهریور 1403 - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه مازندران تجلیل خواهند شد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از برنامه برای تجلیل از ۳۰ صنعت‌گر و معدن‌کار نمونه استان در نیمه دوم مهر ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران امروز در نشست خبری، اظهار کرد: انتخاب بهترین‌ها مبتنی بر روند و کیفیت تولید بوده است، در همین راستا از نیمه دوم مهر ماه جاری از ۳۰واحد شامل ۲۵واحد نمونه و پنج واحد نیز واحد کارآفرین جوان و یا کارآفرین پیشکسوت تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحدهایی که پیشرو هستند زودبازده هستند و می‌توانند در زمینه پیشرفت و توسعه استان موثر باشد، افزود: حدود پنج ماهی است وا شاهد رشد منفی صنعت هستیم، از طرفی شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست.

رضوی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها در بخش اقتصاد و صنعت، خاطرنشان کرد: ناترازی واردات و صادرات، تورم ۴۰ درصدی و افزایش نرخ ارز موجب فلج شدن اقتصاد در کشور شد

رئیس خانه صمت مازندران با اشاره به قطعی مکرر برق در واحدهای صنعتی استان، ما به یک روز قطعی واحدها راضی بودیم اما یک روز را به تدریج تبدیل به سه روز کردند یعنی ۱۲ روز در هفته که مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: طبق قانون قرار بود تا پایان برنامه ششم ۵۵ درصد برق داخل از انرژی پاک تامین شود اما نشد، واحدهای صنعتی باید خودشان از هزینه خودشان این کار را انجام بدهند که در نهایت به نفع دولت است.

رضوی یادآور شد: دو کارخانه سیمان استان در وضع فاجعه‌باری در حال کار هستند، اگر سیاست‌ها به همین روال پیش برود باید بابت یک کیلووات برقی که به ما می‌دهند روزی سه بار سجده شکر به جای بیاوریم، واحدهای صنعتی ما بسیار دچار خسران شدند و مشتری ستاد تسهیل خانه صمت.

رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه ما کمبود قانون نه بلکه با ازدیاد قانون مواجه هستیم، تاکید کرد: مشکل ما مجریان قانون هستند که درک درستی از قانون ندارند، راه برون‌رفت از مشکلات کشور تغییر نیروی انسانی است، آدم درست را در جای درست قرار بدهید.

این مسئول با بیان اینکه ما اگر پروتکل‌های بین‌المللی را نپذیریم موفق نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: ما در مازندران مدیریت تامین از حقوق خود برای دیگران گذاشتیم، درصد مصرف انرژی برق توسط صنعت در مازندران بسیار اندک اما خاموشی برق بسیار بالاست.

وی صنعت مازندران را صنعت بی‌بنیه‌ای دانست که با دلار ۶۰ تومانی کار می‌کند و گفت: در مازندران صنایع جوان هستند، ما قبلا پول توسعه برق کشور را در دیمان و حق‌الامتیازها پرداخت کردیم اما مشخص نیست این پول کجاست، ضمن اینکه قسمتی از تجهیزات صنعت برق ما قدیمی است و ما این پول را هم می‌پردازیم.

رضوی با اشاره به بی‌مهری‌های اخیر بانک‌های مازندران به واحدهای صنعتی، گفت: در این استان نسبت تسهیلات به سپرده به جای اینکه ۸۵ درصد باشد ۷۲درصد است، یعنی ۱۶درصد کمتر حدود ۲۸هزار میلیارد تومان که اگر ۲۵درصدش مربوط به صنعت باشد یعنی ۱۰هزار میلیارد تومان که پول ما دست دیگران است نه مازندرانی‌ها.

رئیس خانه صمت مازندران در پاسخ به سوالات خبرنگاران، عنوان کرد: مشکل بیکاری برای دو سطح یعنی نیروی ماهر و نیرویی به‌عنوان کارگر ساده نداریم.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *