اخبار استان 18 بهمن 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صدور مجوز ۶۳ باجه پست بانک روستایی در یکساله دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از راه‌اندازی ۶۳ باجه پست بانک روستایی در طی یکسال گذشته و از آغاز دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه اسماعیل اعزی مدیرکل با حضور در روستای مرمت بخش مرکزی شهرستان ساری ضمن اعلام راه اندازی ۶۳ باجه پست بانک روستایی در طی یکسال گذشته و از آغاز دولت سیزدهم افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال و ارایه خدمات اداری, مالی و بانکی در روستاهای مازندران یکی از مهمترین برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای پیوست برنامه ی توسعه زیرساخت های ارتباطی در نقاط مختلف استان می باشد.

وی ضمن اشاره به برخی آمار عددی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ شاخص های پست بانک مازندران را بسیار مناسب ارزیابی نمود و توسعه صورت گرفته در این بخش را در طی یکسال گذشته بخصوص در مناطق روستایی قابل توجه دانست.

دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان تعداد باجه های پست بانک روستایی را ۴۳۲ باجه و تعداد دستگاههای خودپرداز روستایی را ۲۵۶ دستگاه عنوان نمود و از راه اندازی ۲۱ دستگاه خودپرداز در باجه های پست بانک روستایی در طی یکساله اخیر خبر داد.

وی همچنین از راه اندازی و صدور مجوز ۱۰۰ دفتر پیشخوان جدید در روستاهای استان خبر داده و افزود اکنون تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولت در مناطق روستایی استان به ۴۶۰ دفتر رسیده است.

اعزی ضمن تشریح اهم برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات, اجرای شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک را جزو مهمترین برنامه های وزارت متبوع خویش دانست و اعلام کرد: در همین دو بخش یکی از مهمترین عوامل برای اجرای بی کم و کاست شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک، تکمیل شبکه زیرساخت های ارتباطی و سپس توسعه دفاتر پیشخوان و باجه های پست بانک روستایی برای ارایه خدمات اداری و مالی و بانکی می باشد که با سرعت خوبی در حال اجراست.

رییس کارگروه توسعه ارتباطات استان مزایای اجرای این برنامه ها را کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان با مناطق شهری ، ارایه خدمات خرده بانکداری به روستاییان عزیز ، ایجاد اشتغال و توسعه فناوری های نوین در دورترین نقاط استان و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و کاهش ترافیک تردد و مراجعات مردمی به ادارات و دستگاههای اجرایی دانست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خاتمه افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی نیز در مناطق روستایی استان در سه حوزه ایجاد شبکه فیبر نوری و نصب سایت های جدید و ارتقای تکنولوژی 4G سایت های موجود در حال انجام است و تا پایان سال آینده نهایی خواهد شد.

همراه اول سازمانی گوشی جدید: همچنین در این آیین نیازی مدیر شعب پست بانک استان مازندران ضمن اعلام تحت پوشش قرار گرفتن ۴ روستای مرمت، خارکش ، تنگه لته و نوده شهرستان ساری به خدمات مالی و بانکی از پرداخت تسهیلات در سرفصل های مختلف بخصوص طرح های توجیهی اشتغالزایی در مناطق مختلف روستاهای استان توسط باجه های پست بانک روستایی خبر داد.

وی ضمن اشاره به اصلاحاتی در روند ارزشیابی و رتبه بندی دفاتر باجه های پست بانک روستایی از دو برنامه توانمندسازی دفاتر راکد، ضعیف و غیرفعال و همچنین آموزش و حمایت از دفاتر فعال و دارای منابع مالی قابل توجه در استان خبر داد.

وی مبلغ تسهیلات پرداخت شده توسط باجه های پست بانک روستایی را در استان ذیل عنوان ۱۷ سرفصل خبر داد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *