برگزیده 04 شهریور 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

زیارت یک جامانده

باز هم جاماندم، چشم‌هایم را می‌بندم، هم‌پایِ جمعیت میلیونی زوار اربعین قدم برمی‌دارم، گویی فقط من و تو تنها هستیم، حسین جان! به‌راستی در دریای عشقت غرق شده‌ام.

پایگاه خبری طاهر آنلاین _ یادداشت| جاماندن از پیاده‌روی اربعین، برای بسیاری از شیعیان حس دلتنگی و اندوه به همراه دارد، اما این به معنای از دست دادن فیض این زیارت بزرگ نیست.

دلدادگان حسینی، حتی اگر به هر دلیلی نتوانند به کربلا مشرف شوند، می‌توانند با انجام اعمال و نیات خاص، خود را در این موج عظیم معنوی شریک بدانند.

در این روز بزرگ آرزوی پیاده‌روی اربعین در دل‌های جاماندگان مانده تا اینکه من به‌عنوان یک جامانده ترجیح می‌دهم چشم‌هایم را ببندم و تصور کنم که کنار زائران اربعین قدم برمی‌دارم.

فکر می‌کنم و ا خودم می‌گویم؛ کوله باری از امید و عشق بر دوش، قدم به راه گذاشتم، هر قدم، مرا به تو نزدیک‌تر می‌کند، حسین جان! در این مسیر پر از عشق، هر ذره خاک، بوی کربلا می‌دهد.

در میان این جمعیت میلیونی، گویی تنها من و تو هستیم. قلبم از شوق می‌تپد و چشمانم از اشک می‌بارد، هر نگاهی، هر لبخندی، یادآور عشق بی‌کران توست.

در زیر سایه پرچم‌های سرخ، احساس آرامش عجیبی دارم، نگار تمام غم‌های دنیا از من دور شده است.،در این مسیر، یاد می‌گیرم که چگونه عشق بورزم، چگونه ببخشم و چگونه به دیگران کمک کنم.

حسین جان! تو به من آموختی که زندگی، جز عشق به تو، معنایی ندارد تو به من آموختی که حتی در سخت‌ترین شرایط، امیدم را از دست ندهم.

حالا که به کربلا نزدیک می‌شوم، قلبم از شوق طپش می‌گیرد. می‌خواهم به پای ضریح تو بیفتم و از تمام خوبی‌هایت تشکر کنم.

آفتاب سوزان بر سرمان می‌تابد، اما دل‌هایمان از عشق به حسین(ع) گرم است.،هر قدمی که در این مسیر می‌گذاریم، یادآور راه طولانی و پر مشقت ابا عبدالله الحسین(ع) است. گرما را تحمل می‌کنیم، چون می‌دانیم که این رنج‌ها در برابر عشق به آن حضرت ناچیز است.

در این هوای گرم، به یاد زائران کربلا هستیم که سال‌هاست چشم انتظار زیارت اربعین هستند.با هر قدمی که برمی‌داریم، دعای خیرمان بدرقه راهشان باشد.

گرما، خستگی و تشنگی، همه و همه در برابر عشق به حسین(ع) کوچک می‌شوند. ما در این مسیر، درس صبر و استقامت را از سالار شهیدان آموخته‌ایم.

زیر آفتاب سوزان، به یاد لب تشنه حسین(ع) هستیم. هر قطره آبی که می‌نوشیم، یادآور عطش آن حضرت است. با این حال، شکرگزاریم که در این مسیر هستیم و می‌توانیم به عشق حسین(ع) قدم برداریم.

اربعین، روز تجدید میثاق با حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش است. روزی که شیعیان از سراسر جهان با پای پیاده یا به هر شکل ممکن به کربلای معلا می‌آیند تا ارادت خود را به سیدالشهدا ابراز کنند. این پیاده‌روی عظیم، نمادی از عشق، ایثار و وفاداری است که مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را درمی‌نوردد.

اربعین فرصتی است برای تجدید پیمان با امام حسین (ع) و یادآوری ارزش‌های والایی که ایشان برای ما به ارمغان آورده‌اند.

پیاده‌روی اربعین، نمادی از وحدت و برادری میان مسلمانان و همه انسان‌های آزاداندیش است، این پیاده‌روی، تجربه‌ای معنوی و عرفانی است که انسان را به خود و خداوند نزدیک‌تر می‌کند.

اربعین نه تنها برای شیعیان، بلکه برای بسیاری از غیرشیعیان نیز موضوعی جذاب و قابل تأمل است. این رویداد عظیم، توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده و بسیاری از اندیشمندان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی را به بررسی آن واداشته است.

پیام اصلی اربعین، پیام عشق، عدالت و آزادی است. امام حسین (ع) برای دفاع از حق و مقابله با ظلم قیام کرد و اربعین یادآور این قیام جاودان است.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *