فرهنگی هنری 11 اردیبهشت 1403 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روزگارِ شیرین کارآفرین برتر و پرچم‌دار حجاب

ملیحه عباسپور بانوی بابلی برای ششمین بار به‌عنوان کارآفرین برتر معرفی شد، او علاوه بر ایجاد اشتغال، فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب، دستگیری از نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار داده و در این مسیر تلخی‌های زیادی را تبدیل به شیرینی کرده است.

پایگاه خبری طاهر آنلاین_سرویس فرهنگی اجتماعی|۴۲ سال پیش در خانواده‌ای مذهبی متولد شد، خانواده‌ای که حجاب برایشان مهم بود، به سنین نوجوانی که رسید پوشش برایش دغدغه بود، اینکه چطور با پوشیدن لباسی حجاب‌دار زیبا جلوه کند.همیشه به این موضوع فکر می‌کرد، با کسی ازدواج کرد که هم فکر و هم عقیده‌اش باشد، از نظر مالی مشکل خاصی نداشتند، در بهترین نقطه شهر بابل ساکن بودند، او حافظ ۱۰ جز از قرآن بود، روزی با خودش گفت بهتر است در کنار خواندن و حفظ کردن تنها به یک آیه از قرآن عمل کنم.

در این راستا معنی آیات سوره مبارکه “زلزال” نظرش را جلب کرده بود، او خیاط بود، تصمیم به فروش منزل مسکونی خود گرفت تا با راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی به تولید پوشاک اسلامی بپردازد و در این مسیر علاوه بر ایجاد اشتغال گامی در جهت فرهنگ‌سازی حوزه عفاف و حجاب بردارد.
ملیحه بعد از فروش خانه سختی‌های زیادی را تحمل کرد، اینکه از صاحب‌خانه بودن به مستاجر بودن برسی برایش سخت بود، حرف‌ها و طعنه‌ها را تحمل کرد، طراحی و دوخت چادر، عبا، مغنعه، ساق دست، سارافون، پیراهن و غیره را به‌طور جدی از تولید به مصرف آغاز کرد.
پس از گذشت هشت سال حالا یک کارگاه، یک فروشگاه و ۱۰ تا ۱۷ نیروی کار دارد، پنج بار ‌به‌عنوان کارآفرین برتر استان مازندران معرفی شده و امسال کارآفرین برتر کشور شد و لوح و تندیس خود را در هفته کار و کارگر دریافت کرد.
وی که حتی یک ریال از سود حاصل کار را صرف امور خانه نمی‌کند، خیر فرهنگی است و علاوه بر حمایت‌های مالی، کمک‌های معنوی همچون اعزام به سفرهای زیارتی و … را سرلوحه کارش کرده است.
ملیحه عباسپور خودش را مردم می داند و عاشق جنگیدن است، معتقد است که مالش برکت دارد و همه‌اش را مدیون توکلی است که به خدا دارد، دستش هرگز جلوی کسی دراز نشده و حمایت و تسهیلاتی از دستگاه‌های اجرایی دریافت نکرد.
این بانو مادر دو فرزند است و دخترش مهنا دانشجوی دانشگاه هنر و یک مدل و الگوی باحجاب است، به تاکید خانم عباسپور امروز جهاد هزینه کردن در راستای حجاب است تا چشم دشمنان حجاب به ما نگاه کنند.
به تاکید این کارآفرین برای تولیدکنندگان پوشاک اسلامی مهم عرضه است نه تولید، مسؤولان در حوزه ادارات باید آنها را به فروشگاه‌های دیگر معرفی کنند به نوعی بازاریابی صورت بگیرد تا صادرکننده باشند.
خانم عباسپور بارها تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب را فریاد زده و از اینکه بازار پوشاک پر شده از لباس‌های ماهواره‌ای گلایه کرده است.
وی خطاب به کسانی که به عرصه کارآفرینی علاقه دارند میگوید که منتظر امدادهای غیبی نباشید هر کسی باید از خودش شروع کند، بدون چشمداشت به هیچ مسوولی.
این کارآفرین برتر که بارها پیشنهاد کار در شهر و استان‌های دیگر را داشت، به کار کردن در شهر خود علاقه دارد اما خودش را غریب می داند و به بی مهری مسؤولان اشاره دارد.
نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *