اجتماعی 25 دی 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

رشد 63 درصدی تلفات مسمومیت با گاز در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در نه ماه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 63 درصدی داشت.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر عباسی ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز تصریح کرد : در نه ماهه امسال 31 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 25 نفر مرد و ما بقی زن بودند.

بر اساس آمار نور با 7 ، آمل و تنکابن هر کدام با 5 بیشترین و شهرستان های رامسر ، چالوس ،بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

آبان و آذر هر کدام با 7 ، فروردین با 5 فوتی به ترتیب بیشترین و شهریور ماه بدون فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تأکید بر ارتباط مستقیم تغییرات جوی و افزایش مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی، تصریح کرد : تغییرات ناگهانی جوی مانند کاهش دما، بارش های پیش بینی نشده و عدم آمادگی هموطنان برای استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ارتباط مستقیم با افزایش آمار مرگ و میر با این کشنده خاموش دارد از هموطنان درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی و توصیه های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند.

بهترین راهکار در هنگام برخور با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است. بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *