اخبار استان 19 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دومین کنگره شهدای مازندران اجرای روایتی رازآلود را رقم زد

در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای سرافراز مازندران اتفاقات جالبی رقم خورد، بعد از به‌روزرسانی تعداد شهدا این بار روایتی رازآلود از تاریخ مازندران در سواحل خزر به اجرا درآمد.

پایگاه خبری طاهر آنلاین_زری طاهری| برای بار دوم یاد و خاطره حماسه‌آفرینان مازندران به‌واسطه برگزاری دومین کنگره شهدای سرافراز گرامی داشته می‌شود، این رویداد باشکوه، فرصتی است تا با تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، به پاس رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان، قدردانی کنیم.

شهدای مازندران، الگوهای برجسته‌ای از ایثار، شجاعت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی هستند، آن‌ها با نثار جان خود، برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار ایران افزودند و امنیت و آرامش امروز ما را تضمین کردند.

در راستای برگزاری این کنگره اقدامات برجسته و موثری اعم از به‌روزرسانی اطلاعات، اسامی و آثار شهدا انجام شد، مثلا اینکه تعداد شهدای مازندرانی به ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید رسید‌.

دیگری اینکه برگزاری این کنگره بهانه‌ای برای هنرنمایی هنرمندان شد، روایتی تاریخ و رازآلود در قالب نمایش بومی میدانی در سواحل نوشهر به اجرا درآمد.

کارگران نمایش بومی میدانی “راز سرزمین عشق” به تشریح جزییاتی از پیش‌تولید تا اجرای این نمایش در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای سرافراز مازندران پرداخت و گفت که این نمایش روایتی از تاریخ مازندران است.

حمید حسین‌خانی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش بومی میدانی “راز سرزمین عشق” در گفت‌گو با طاهر آنلاین اظهار کرد: این نمایش از ۱۴ الی ۲۶ مرداد ماه در ساحل سیترای نوشهر در حال اجراست.

وی گفت که نمایش “راز سرزمین عشق” نمایشی است که تاریخ پرفراز و نشیب و باشکوه استان مازندران را به تصویر می‌کشد.

به تاکید حسین‌خانی، در این نمایش قصه از زمان آرش کمانگیر قوم تپور، حسن بن زید و قیامش علیه طاهریان و عباسیان، قصه حمله مغول به ایران و قیام سربداران به رهبری شیخ خلیفه مازندرانی را روی صحنه می‌بریم.

این کارگردان در ادامه بیان کرد که در این نمایش از حماسه آمل یاد می‌کنیم و مقاومت مردم آمل در برابر کمونیست‌ها، آیتم دفاع مقدس مربوط به والفجر هشت و شهدای غواصی که از مازندران اعزام شدند و در نهایت هم شهدای مدافع حرم که در عملیات خانطومان به شهادت می‌رسند.

حسین‌خانی با بیان اینکه در این مجموعه حدود ۲۲۰نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با ما همکاری دارند، گفت که عده‌ای از عوامل بومی هستند، تیم کادر و بازیگران هم همینطور و بقیه هم از عوامل درجه یک سینما و تئاتر هستند.

به اذعان وی در این نمایش فرازهای از تاریخ برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود که شاید درباره آن شنیده باشند اما اطلاعات کافی نداشته باشند، اینکه مردم چقدر دربرابر بیگانگان ایستادگی کردند، همچنین از شیخ فضل الله نوری و سعیدالعلما به‌عنوان رهبران معاصر و مشروطه یاد می‌کنیم.

کارگردان نمایش “راز سرزمین عشق” اعلام کرد که پروژه پیش‌تولید کار نزدیک به دو ماه و نیم به طول از انتخاب لوکیشن تا خاک‌برداری به طول انجامید، شرایط اجرا در کنار دریا کار را سخت‌تر می‌کرد، نیاز به یک تیم قوی داشتیم که روی سن‌های نمایش کنار ساحل اجرا کنند که برایش تلاش شده است.

وی ضمن معرفی خودش، خاطرنشان کرد که بنده در اکثر نمایش‌های میدانی که در سطح کشور برگزار می‌شود سال‌ها به‌عنوان طراح صدا مشغول فعالیت بودم، اولین تجربه خودم به‌عنوان کارگردان را در کنسرت‌نمایش “راه عشق” در برج میلاد تجربه کردم که یک گونه کاملا تکنیکال به تهیه‌کنندگی آقای علیرضا کوه‌فر در موسسه موهنا بود.

به گفته حسین‌خانی بعد از آن ما به نیشابور رفتیم و “صدای پای عشق” را روی صحنه بردیم که آن همه قصه‌های مربوط به نیشابور و اتفاقات مهم آن بود و با همکاری عوامل کنگره سرداران ملی استان مازندران “راز سرزمین عشق” را برای مردم آماده کردیم که انشالله استقبال خوبی صورت بگیرد.

گفتنی است: این نمایش به تهیه‌کنندگی؛ ابراهیم بهادری، طراحی صحنه و دکور؛ رحیم حاجی تبار، طراحی جلوه‌های ویژه میدانی؛ محسن روزبهانی، طراحی حرکت؛ علی براتی، طراحی صدا؛ حمید حسین خانی، طراحی نور؛ علیرضا کریمی، صدابرداری؛ محمدرضا امیری، طراحی لباس؛ زهرا لنگری، طراحی گریم؛ شورش معروفی، مدیریت تولید؛ مهدی عرب پور، پخش تصویر؛ سید حسن هاشمی، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریزی؛ مسعود حاتمی کوجانی و بازیگری؛ رضا راد، جلوه‌های ویژه تصویری؛ علی سجادی، منشی صحنه؛ سپیده دارابی، طراحی پوستر؛ علی باقری و با حضور بابک والی در ساعت ۲۰ شب در ساحل تفریحی سیترای نوشهر از ۱۴ لغایت ۲۶ مرداد ماه در حال اجراست.

#کنگره_شهدای_مازندران
#علویان_خط‌_شکن

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *