اخبار استان 18 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درباره شهیدی که دغدغه شهیدشناسی داشت

شهید مصطفی نوروزی در دوران زندگی‌اش در برپایی نمایشگاه آثار و یادواره‌های شهدا نقش موثری داشت و دغدغه‌اش این بود که نسل جوان به‌خصوص بی تفاوت را با شهدا آشنا کند که در این مسیر از سالار شهیدان و همراهی در پیاده‌روی اربعین کمک گرفت.

پایگاه خبری طاهر آنلاین_زری طاهری| در استان مازندران در همین شهر ساری شهدایی داریم که در دوران زندگی خود در فکر شناساندن شهدا به مردم از طرق مختلف بودند، کسانی که امروز با نام شهید از آن‌ها یاد می‌شود و شاید آنطور که باید شناخته شده نیستند.

حسن‌جان نوروزی پدر شهید مدافع امنیت مصطفی نوروزی در گفت‌گو با طاهر آنلاین، با بیان اینکه فرزندم دغدغه آشنایی نسل جوان به‌خصوص نسل بی‌تفاوت با شهدا را داشت، گفت که یکی از نگرانی‌های آقا مصطفی برجسته‌سازی منش و رفتار شهدایی در بین مردم به‌‌ویژه نوجوانان و جوانان بود.

وی با اشاره به عضویت شهید در هیات ثارالله و انجام کارهای فرهنگی یادآور شد که برپایی نمایشگاه آثار شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا در شهر ساری و روستاهای اطراف از جمله اقدامات آقا مصطفی بود.

به گفته وی شهید مصطفی نوروز علاقه زیادی به دیدار با خانواده‌های شهدا و نشستن پای دردودل‌های آنان داشت و از این رو ماهانه به یک خانواده شهید سر می‌زدند.

نوروزی با بیان اینکه آقا مصطفی زندگینامه شهید مجتبی علمدار و شهید محمود رادمهر در ساری را از بحر بود، عنوان کرد که اگر بخواهم بگویم پسرم چه تعداد شهید می‌شناخت اصلا قابل شمارش نیست.

پدر شهید مدافع امنیت ساروی از آغاز فعالیت‌های فرهنگی پسرش در حوزه شهدا از ابتدای دهه ۸۰ خبر داد و گفت که آقا مصطفی برای دایر کردن نمایشگاه آثار شهدا ضمن جمع‌آوری عدوات جنگی سر از پا نمی‌شناخت.

به گفته وی بیشتر این نمایشگاه‌ها در حسینیه عاشقان کربلا برگزار می‌شد بدون اینکه اعضای هیات ثارالله به‌دنبال خودنمایی یا گرفتن عکس و فیلم باشند.

نوروزی که خود مسئول پایگاه مقاومت محله بود علت علاقه پسرش به شهدا را حضور در پایگاه مقاومت و هیات دانست، او روزهایی را به یاد می‌آورد که پدر پسری برای پخش فیلم‌هایی در حوزه شهدا به روستاهای مختلف سفر می‌کردند.

پدر این شهید معتقد است که هنوز آثار زیاد و ناشناخته‌ای از شهدا وجود دارد و تاکید دارد که راهکار آقا مصطفی برای علاقه‌مند کردن نوجوانان به شهدا حضورشان در پیاده‌روی اربعین است.

شهید نوروزی در چندین سفر نوجوانان و جوانان بی تفاوت به حوزه ایثار و شهادت و حتی کسانی را که افکار منفی داشتند به سفر اربعین برد و تاکید داشت که ما وسیله هستیم تا امام حسین (ع) نطلبد سفری در کار نخواهد بود.

به گفته پدر آقا مصطفی واقعا هم افراد بسیاری رفتند، برگشتند و منقلب و پای کار هیئات شدند، شهید در کلیپی خطاب به این نوجوانان تاکید کرد که روزی من شهید می‌شوم و شمایی که حواستان نیست حسرت نگاه کردن به من را می‌خورید، در واقع همین اتفاق افتاد و همه با رفتن بر سر مزارش تسلی خاطر می‌گیرند‌.

#کنگره_شهدای_مازندران

#علویان_خط_شکن

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *