ساری 26 مهر 1403 - 18 ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری ساری نمونه است

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از دبیرستان دخترانه علوم علوم و معارف اسلامی مرکز مازندران را در سطح مدارس استان نمونه دانست.

به گزارش مهدی پورعرب”خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی پايگاه خبری طاهر آنلاین” از ساری، دکتر علیرضا آهنگر در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری با حضور معاونین آموزش و پرورش شهرستان،معاونین پرورشی، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی، خانواده ها، مادران و فرزندان معظم شهدا، مادر معزز شهید غواص دفاع مقدس شهید محمد صادق معلمی،ریاست دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری، ریاست انجمن اولیا و مربیان و برخی مسوولین با قدردانی از زحمات مدیریت و کارکنان این دبیر دبیرستان در برگزاری مراسم یادواره شهدای با اشاره به اینکه زندگی مسیر شهید و حوزه شهادت همیشه پاینده و ماندگار است گفت: تاریخ درس آموز است و این را به اثبات رسانده که همیشه هزینه مقاومت از سازش کمتر است.

وی همچنین یکی از مهمترین وظیفه نیروهای انقلابی،فرزندان مذهبی و معلمان انقلابی را اشاعه دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: مسیر شهید و شهادت الگوی بسیار مناسبی در زندگی دنیائی و اخروی است.

این مسوول با تاکید بر الگو پذیری تمامی مدارس از دبیرستان “علوم و معارف اسلامی” و نظایر آن مثل دبیرستان “بعثت” در راه حفظ ارزش‌ها، شعائر اسلامی و دستاوردهای نظام تصریح کرد: اگر فکر صحیح تبدیل به عقیده شود سبب ماندگاری ارزش‌های والا همچون حفظ حجاب و عفاف خواهد شد؛ که این در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری به خوبی نهادینه شده است.

آهنگر با اشاره به اینکه تکثیر و ارادت نسبت به شهدا باید در رفتار و عمل دانش آموزان جامعه نشر، گسترش، توسعه و پیشرفت داده شود، با طرح این سوال که چرا “حجاب” امروزه تا این اندازه برای دشمن مهم و خطرناک است و چرا حاضر است وقت بگذارد و با هزینه میلیاردی اندیشمندان را جمع تا بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کند اظهار داشت: جواب این مساله خیلی ساده است ؛ زیرا یکی اندیشمندان عنوان کرد: الجزایر را به هیچ وجه نمی‌شود از بین برد، تا حجاب در الجزایر هست می‌ماند؛ یعنی با این سطح جامعه هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی همچنین با بیان اینکه با رعایت حجاب و حفظ ارزش‌های اسلامی خانواده و جامعه بر اساس عقیده پیش می‌روند و متزلزل نخواهند شد خاطر نشان کرد: دانش آموزان بر اساس الگو برداری از راه شهدا و پیروی از ولایت فقیه ادامه دهنده و تداوم بخش انقلاب اسلامی باشند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در پایان ضمن قدردانی مجدد از مدیریت و دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدا در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری، آتش به اختیار را بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نه یک وظیفه؛بلکه تکلیف است گفت: وظیفه گرایی آفت انقلاب و مصلحت گرایی قربانگاه انقلاب است.

در ابتدای یادواره شهدای مدافع حرم سرکار خانم فاطمه پورعرب مقدم مدیریت دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی مرکز استان مازندران ضمن خیر مقدم به مسوولین، مشاور محترم مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، معاون پرورشی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان ساری، همکاران بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی؛ ریاست انجمن اولیا و مربیان و همکاران دبیرستان معارف و نیز خانواده و فرزندان معزز شهدا و مادر گرانقدر شهید محمد صادق معلمی، با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم هدیه شهادت از جانب خداوند به کسی داده می‌شود که در راه او مبارزه ،مجاهدت و جهاد نماید نمایند گفت: خاصیت کشته شدن این است که انسان جان شیرین خود را در راه خدا صرف می‌کند برای اینکه به یک هدف الهی و یک هدف متعالی دست پیدا کند.

وی افزود: در پاسخ به ایثار و گذشت بزرگ
این شهید خداوند متعال حضور آن را در میان ملت تداوم می‌بخشد؛ که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز بارها به آن اشاره فرمودند.

مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری با بیان اینکه حضور شهید در میان مردم و در جای جای کشور، زندگی معنوی را برای همه ما می‌سازد یادآور شد: در قبال شهیدان وظیفه ما نیز این است که سبک ،روش و سیره آنان را مشی زندگی خود قرار دهیم .

سرکار خانم پورعرب با اشاره به اینکه باب شهادت بر همه مسدود نشده و مهم این است که خداوند متعال وجود کسی را خریدنی بیابد بیان داشت: مجالس نام و یاد شهدا زنده نگه داشتن دین است و با شناخت شهدا و تبیین این شهدای انقلاب اسلامی که در راه ثبات دین اسلام زحمات زیادی متقبل شدند، ما وظیفه داریم در تداوم زنده نگه داشتن راه شهیدان والامقام کشور از هيچ کوششی دریغ نورزیم.

گفتنی است در این مراسم معنوی گروه سرود دختران دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری سرود باشکوه دسته جمعی اجرا کردند و یکی از راویان دفاع مقدس نیز در باره متش، اخلاق و خصوصیات شهدا سخنانی بیان داشت.

همچنین این آیین گرامیداشت یاد و نام شهدا با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام به پایان رسید.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *